A HVG szúrta ki, hogy a világ egyik legjelentősebb nyomtatott napi lapja a csütörtöki, nemzetközi kiadásán címlapon tálalja, hogyan tud meghalni a független sajtó. Orbán Viktorról és a kormányzati szócsővé silányított Origo portálról írnak.

A New York Times címoldalán vezető cikként hozza azt az írást ami arról szól, hogy Orbánék hogyan csinálták ki az Origót A cikk címe is sokat mondó: “Az oldal, amely megmutatja, hogyan halhat meg a szabad sajtó”.

Az írásban részletesen bemutatják, hogyan lett a legolvasottabb, független hírportálból néhány év alatt az Orbán Viktor szavait papagájként ismétlő médium.

A lap megjegyzi, hogy ahogyan a kormány elfoglalta az Origót, figyelmeztető példa egy olyan korból, amikor világszerte megkérdőjelezik a demokratikus normákat és a véleménynyilvánítás szabadságát.

Azért is érdekes példa a lap szerint a magyar sajtó helyzete, mert arra nagyon odafigyeltek, hogy a felszínen minden demokratikusnak tűnjön . Az Origo újságíróit soha nem verték meg, nem került senki sem börtönbe, de titkos tárgyalásokon próbáltak nyomást gyakorolni a céget korábban tulajdonló Magyar Telekomra.

Ott előbb öncenzúrával próbálkoztak, majd eladták a portált. Az hivatalosan most is magánkézben van, eközben azonban dől oda az állami pénz és cserébe kormánypropagandát lehet ott olvasni.

A lap azt is megjegyzi hogy hasonló a helyzet a magyar demokráciával is: első ránézésre jól üzemel a demokratikus intézményrendszer, megtartják a választásokat és elvben függetlenek a bíróságok is. Csakhogy a felszín alatt mindent a saját képére formál a Fidesz

Az Orbánnak roppant kínos New York Times cikkről nem fog beszámolni a propaganda média ezért kérünk oszd meg ezt a posztot,  hogy mindenki lássa.

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – 0% PROPAGANDA, 100% IGAZSÁG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 

 

MEGOSZTÁS