Nem sokkal, hogy lezárult a Csíki sörmanufaktúra küzdelme a holland csillagos márkával, újabb problémák üthetik fel a hargitai sörgyár háza táján a fejüket.
A Magyar Nemzet Online információi szerint komolyan eladósodott és csődközeli állapotba került a székelyföldi Lixid Project SRL, a Csíki Sör gyártója. Bár a sörgyár ezt az értesülést szinte azonnal cáfolta is.
Azonban, ha a magyarországi lap értesülései valósnak bizonyulnak tényleg kerülhet nehéz helyzetbe Erdély kedvenc söre. A cég ugyanis a fejlesztési irányokat Magyarország felé jelölte ki, de a taktikája lehet nem jött be: a magyarországi piacon nem kelendő a portéka.
Úgy tudja az MNO, hogy, a vállalkozást vezető Lénárd András magyar bankokkal tárgyal a hitelek átcsoportosításáról, így könnyen lehet, hogy a magyar adófizetők pénzéből segítik meg az alkoholos italt gyártó erdélyi vállalkozást.
Az információkat közvetve megerősítik a cég tavalyi adatai: a román cégnyilvántartásban böngészve kiderül, hogy a Lixid Project SRL adóssága 2016-ban 16 millió euró, vagyis közel ötmilliárd forint volt. A vállalkozás tavaly 4,5 millió eurós forgalom mellett 1,6 milliós, vagyis félmilliárd forintos veszteséget termelt. Erre jön rá az idei agresszív magyarországi terjeszkedés, amely szintén pénzbe került – például négyszeresére növelték a gyár kapacitását, hogy a várható igényeket gond nélkül ki tudják elégíteni.- írja a Nemzet
Úgy tudja a lap, miután az anyaországi politikusok kiálltak a székelyföldi sörgyár mellett, a cégvezetés arra számított, hogy a magyarországi terjeszkedés simában fog menni, mert az emberek érzelmi okokból őket fogják választani.
Ezt támaszthatja alá Lénárd augusztus végi nyilatkozata, amely szerint árháborút indítottak ellenük a magyarországi forgalmazók. A vállalkozó az Origónak arról panaszkodott: a nagy sörgyártók és a boltok egy kartellgyanús összefogást hoztak létre a kis székely manufaktúra ellen.
A Csíki ezt az értesülést világosan cáfolta, a Nemzet cikkében említett „csődközeli állapotról szó sincs. A cikkben szereplő veszteség könyvelési kérdés, melynek oka egy 2016-os fejlesztés és beruházás egyes költségeinek elszámolása.”
A közleményből az is kiderül, hogy a Csíki Sör eladásai hónapról hónapra és évről évre nőnek. A márka az egyik legdinamikusabban fejlődő magyar kisüzemi sörmárka. A nemrég indított házhozszállítási akciónk pedig teljes siker.- áll a közleményben
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat!
Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!
HÍRHUGÓ – 0% PROPAGANDA, 100% IGAZSÁG
Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetszik és kövess minket Facebookon!