Tegnap az ATV Egyenes Beszéd című műsorának volt vendége Kálmán Olga, az ellenzék főpolgármester-jelöltje, ahol kiderült, hogy most már a programja 4 pont helyett 9 pontból áll.
A műsorban meg is ragadta az alkalmat, hogy ismertesse a programja pár pontját. Elsőként az egészségügyi pontot mesélte el. Azt szeretné, ha minden budapesti 15 percre találna egy ügyeletes gyógyszertárat. Példaként azt mondta, hogy Óbudáról a Nyugatihoz kell menni gyógyszerért.
Sajnos a példa nem bizonyult helytállónak, már az adás ideje alatt Óbuda-Békásmegyer hivatalos Facebook oldala cáfolta a főpolgármester-jelöltet, mint írják a III. kerületben 3 ügyeletes gyógyszertár is van: a Csillaghegy, az Óbuda és a Mátyás Király patika. Nem kell a Nyugatihoz menni!- jegyzik meg
Kálmán következő felvetése ennél is érdekesebb. Egy hosszadalmas és mélyenszántó gondolatmenetben kifejtette egy kvázi budapesti telefonos távgyógyászat koncepcióját. Úgy alakítaná át a mentőszolgálatot, hogy a telefonvonalak végén nem diszpécserek ülnének, hanem orvosok és el lehetne nekik mondani a panaszt, ők pedig meg tudnák mondani, hogy kell-e oda orvos vagy elég egy Nos-pat bevenni.
Igaz többen megjegyezték a főpolgármester-jelölt tervének ismertetése után, hogy a mentőszolgálathoz semmi köze nincs a fővárosnak, hiszen állami irányítású intézmény, így az ilyen grandiózus átalakítási tervekről sem a főpolgármester dönt. De a terv ennek ellenére érdekes.
Szó eset még a közlekedésről is. Itt Kálmán Olga azt hangoztatta, hogy le szeretné cserélni a BKV kb 1000 buszát elektromos buszokra. A műsorvezető a terv megvalósíthatóságát firtató kérdésére elmondta Kálmán nem busz vásárlásokkal tervezi a cserét, hanem a saját tulajdonú buszokat lízingelt buszokra cserélné.
A beszélgetésből az is kiderült, hogy Kálmán terve nehezen megvalósítható, mert a fővárosnak lízingszerződés megkötéséhez a kormány, tehát Orbán Viktor rábólintására is szüksége van.
Közlekedési szakemberek szerint a tervvel más gond is lehet. Az elektromos buszok hatótávolsága lényegesen alacsonyabb jelenpillanatban a normál buszoknál. Egy elektromos busz maximum 200-250 km tud megtenni egy feltöltéssel ráadásul csuklós kivitel nem is érhető még el a piacon. A BKV viszonylatain közlekedő buszok ennek a km számnak a sokszorosát futják le egy nap, tehát 1000 normál busz helyett olyan 2500 elektromos tudná csak hatékonyan pótolni a jelenlegi buszparkot.
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!