illusztráció
Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

A tömegközlekedési cégeknél egyre komolyabb problémát jelent a munkaerőhiány, mind a MÁV-né, mind a BKV-nál, mind a Volánbuszoknál folyamatosan keresnek munkaerőket. Általában a hiány területek a járművezetők és a karbantartók. A Volánoknál könnyen elképzelhető, hogy jövőre már lesznek olyan viszonylatok ahol nem indul el a busz, mert nem lesz ki vezesse- derül ki a Népszava összeállításából

A MÁV-csoport Kommunikációs Igazgatósága országos átlagban 2,5-3 százalékos létszámhiányról számolt be azzal a megjegyzéssel, hogy az arány a tartósan betegek nélkül értendő.

Csakhogy a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, Meleg János az év elején épp a Népszavában ismertette azt a belső felmérést, amely szerint a létszámhiány majdnem 35 százalékát a tartósan beteg munkavállalók adják, az ő munkájukat is pótolni kell a 40 ezer alkalmazottat foglalkoztató vasúti csoportnál.

Kevés a váltókezelő, pénztáros, tolatásvezető, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és a mérnök is. A szakszervezetek azonban arra is figyelmeztetnek, hogy nagyon sok az 50 év feletti dolgozó, és már az idén sokan mennek nyugdíjba.

Az éppen átszervezés előtt álló VOLÁNBUSZ Zrt. válaszai szerint a Volán-társaságoknál jelenleg 5 százalék körüli a betöltetlen álláshelyek aránya. Elsősorban autóbusz-vezetőket és járműkarbantartókat keresnek. A szakszervezetek szerint további béremelés nélkül jövőre megállhat a közúti távolsági közlekedés, hiszen nem lesz aki kiállna a buszokkal.

A BKV-nál főként fizikai területen van hiány, „leginkább járművek szerelésével, karbantartásával, illetve az infrastruktúra karbantartásával kapcsolatos munkakörökbe, valamint járművezetői és mérnöki feladatok ellátására keresünk munkaerőt” – írták válaszukban a lapnak. A legnehezebb a járművezetők pótlása – ismerik el. A tíz százalék körüli fluktuácó kétharmadát a nyugdíjba vonulás okozza, derült ki.

A propaganda-média nem fog beszámolni arról, hogy a Fidesz olyan alacsonyan tartja a fizetéseket az állami tulajdonú közlekedési cégeknél, hogy folyamatos mára létszámhiány, ezért kérjük oszd meg ezt a posztot, hogy mindenki lássa az Orbáni-politika már a közlekedést is veszélyezteti.

 

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here