Az elmúlt tizennyolc év legrosszabb évét éli a Mitsubishi Motors, válaszul megszabadul mindentől, amiből nem remélhetne nagy hasznot a következő években. A japánok a Small but Beautiful, azaz a kicsi, de gyönyörű szlogen mögé rejtve készülnek olyan mértékű megszorításra, amekkorát ritkán lát az autóipar– írja a Totalcar
A Mitsubishi Motors bejelentése szerint húsz százalékkal vágja meg fix költségeit, ami óriási áldozatokkal jár majd. Az eleve nem a legsikeresebb éveit élő márkát gyenge pillanatában kapta el a járvány, a 2020 áprilisától 2021 márciusáig tartó üzleti évet várhatóan 1,33 milliárd dollár veszteséggel zárja majd. A gyengülés már tavaly elérte a japánokat, Délkelet-Ázsiában és Kínában, azaz a legfontosabb piacain már 2019-ben is rosszabbul teljesített a vártnál, az idei évükre pedig a katasztrofális lesz a legtalálóbb jelző.
A megtakarítás egyik legfőbb eleme, hogy a Mitsubishi befagyasztja az új modellek értékesítését a gyengén teljesítő piacokon. Így Európában is, ami azt jelenti, hogy még a plug-in hibridek közt viszonylag jól teljesítő Outlander új generációját is hiába várjuk majd, de nem lesz se új L200, se új Space Star. Jelen állás szerint egyedül Kínában és Délkelet-Ázsiában maradnak jelen, ahol 6,4 százalékos a piaci részesedésük. Európában ez éppen csak egy százalék, Észak-Amerikában pedig még annyi sem, 0,9 százalék.
Az is szomorú hír a márka kedvelőinek, hogy jövőre befejezik a Mitsubishi Motors történelmileg fontos, piacilag mégis elhanyagolható típusa, a Pajero gyártását. Ez még nem újdonság, a Pajero már évek óta lassú agóniáját tölti, az viszont már új infó, hogy ezzel együtt a Gifu prefektúrában található Pajero Manufacturing nevű gyárnak is annyi. Végleg bezárják az üzemet, így ha lesz is valaha még Pajero a japánoknál, azt új helyen gyártják majd.
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!