Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy gyakorlatilag nem lehet már közlekedni a fővárosban gépkocsival. Közben minden honnan a kerékpáros lobbi propagandája csöpög, miközben az emberek tömegével az Istenért sem akarnak kétkerekűre ülni. Átesés a ló túloldalára iskolapéldáját látjuk.
Dugók-dugók hátán. Így lehetne jellemezni, azt ami a fővárosban az utóbbi hónapokban kialakult. Soha nem jó az, ha egy politikai törekvés teljes egészében felül kerekedik a többi szempont felet. Most a sokszor autósellenes kerékpáros lobbi propagandája dől mindenhonnan és hiányoznak a tényszerű és elfogulatlan helyzetelemzések.
Ki lehet jelenteni, hogy nem lehet gyakorlatilag közlekedni a fővárosban. Egyszerre történt sok olyan átalakítás, ami még a nem túl forgalmas nyári időszakban is gigadugókat eredményez.
Kerékpársáv lett kijelölve a nagykörúton és az Üllői úton, a Soroksári úton a Haller utcánál vágányt építenek, egy kicsit feljebb a Petőfi híd után egysávosítottak. A Hungária körúton elvettek egy sávot az 1-es villamos felújítása miatt a busznak, közben Erzsébetváros és Ferencváros is új forgalmi rendet vezetett be. Ráadásul az M0-ás Duna híd is le van zárva.
Joggal merül fel a kérdés, valóban ez jó irány-e így? Hogy rommá korlátozzuk az autós közlekedést. Nyilván oka van annak, hogy valaki a gépkocsiba ül és azzal közlekedik. S nem feltétlenül a lustaság.
Bármilyen furcsa a kérdésre a napokban Vitézy Dávid adta meg a választ: „Budapesten 10-ből 6 ember tömegközlekedik, míg az agglomerációból ingázók körében mindössze 10-ből 3-an teszik ezt. Stratégiai célkitűzés ezen változtatni, hisz a központi régió közúti torlódásai több százmilliárd forint gazdasági kárt okoznak a dugóban feleslegesen eltöltött idő révén.”
A tömegközlekedés állapota szerintem is a kulcskérdés: vicces, de 30 km/h-val zötykölődő villamosok, dugóban rostokló buszok, óránként közlekedő HÉV-ek és folyamatosan késő és durván tömött elővárosi vasutakkal nem lesz megoldás. Lehet és kell is az autós forgalmat csillapítani, de azt tömegközlekedés fejlesztésével egyidőben lehet csak megtenni. Mert ez így durva káoszt eredményez.
S igen mondjuk ki úja tömegközlekedést kell fejleszteni. S nem a tömegközlekedés rovására a kerékpársávokat. Mert, azt aki kitalálta, hogy a buszsávokba betereli a kerékpár közlekedés, ezzel lelassítva a buszforgalmat, élete végéig arra kárhoztatnám, hogy egy Ikarus csuklóssal szlalomozzon a biciklik között.
Ráadásul, a kerékpáros közlekedés nem lett tömegesen elterjedt Budapesten, erre jó példa a BuBi, ami durván veszteséges és nagyon alacsony a kihasználtsága. De ez még az előző városvezetés sara. Annyival már egészen biztos, hogy jobb a mostani vezetés, hogy legalább megkérdezik az emberek véleményét.
Most arról érdeklődnek, hogyan tetszik nekünk a nagykörúti kerékpársáv: Mint írják, „a BKK és a Budapest Közút folyamatosan figyelemmel kíséri a kerékpársávok használatát és dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről. Ebben kérjük az Önök segítségét.
Ez a kérdéssor a Nagykörút Corvin-negyed és Nyugati tér, illetve a Boráros tér és Corvin-negyed közötti szakaszainak kerékpározást könnyítő átalakításáról szól. Kérem, ossza meg véleményét ezzel kapcsolatban”- hát mi is csak biztatni tudunk mindenkit, hogy mondja meg a véleményét Karácsonynak, hogy a főpolgármesterhez ne csak a kerékpáros propaganda hangja jusson el.
A kérdőívet itt tudja kitölteni!
A propaganda média nem fog beszámolni arról, hogy a főváros új vezetését érdekli az emberek véleménye, ezért kérjük oszd meg azt a posztot Facebookon, hogy minél több ember ki tudja tölteni a kérdéssort!
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!
HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG
Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!