Az M0-ás Duna hídjának felújítását már évek óta képtelen az Orbán-kormány befejezni. Az első felújítás után derült ki, hogy hatalmas gányolás lett a dologból azóta megy a toldozgatás foltozgatás. Íme Karácsony teljes bejegyzése:
Most, hogy a Fidesz és csatolt részei elköltenek pár tízmillió forintot a fővárosi közlekedési helyzet félremagyarázására és konkrét hazugságok terjesztésére, ideje számba venni a tényeket. Az igazságot.
Először is: a fővárosi fejlesztések valóban okoznak kényelmetlenséget az autóval közlekedőknek, ezért megértésüket kérem. A Lánchíd felújítása, a rakpart megújítása, majd a Blaha Lujza tér megszépítése hosszú idő óta esedékes, elkerülhetetlen fejlesztések. Ezeket az előző városvezetés is megígérte vagy tucatszor, aztán nem történt semmi; mi megcsináljuk.
Azért most, mert nem csak a nagy beruházások előkészítéséhez kell némi idő, de a pandémia, az építőipar megtorpanása is befolyásolta az előkészítést, a munkálatokat pedig nyárra, az iskolai szünetre időzítettük, éppen annak érdekében, hogy az elkerülhetetlen kényelmetlenségeket, amennyire lehet, csökkentsük. Ezekért a kényelmetlenségekért egy megújuló, élhetőbb várost kapnak a budapestiek, sok évtizedes adósságot törlesztünk feléjük, sok év tétlenséget pótolunk most cselekvéssel.
Azt a hazugságot, hogy mintha most lennének először dugók a belvárosban, tán cáfolni sem érdemes, annak biztosan nem, aki ebben a városban él. Folyamatosan követjük, elemezzük a forgalmi adatokat: érdemes megnézni a csatolt térképet, ami a ma reggel 7 óra 58 perces állapotot rögzíti. A térkép a belvárosban a szokottnak mondhatónál talán némileg nagyobb torlódást mutat, lassabban, de lehetett közlekedni reggel autóval. De az M0-s totálisan elesett.
Ha az ember ránéz autó navigációs alkalmazásokra, esetleg autóban ül, tapasztalhatja, hogy már reggel 10 km-es sor áll az M0-s autóúton a hárosi Deák Ferenc híd újbóli javítására miatt. Ez egy olyan kormányzati beruházás, ami húzódik-halasztódik, mint a rétes tészta, és az istennek sem akar véget érni.
A budapesti közlekedési helyzeten tehát a felújítások mellett érdemben ront az, hogy nem lehet elkerülni a várost. Az békeidőben sem normális, hogy a város elkerülése csak a fizetős M0-son lehetséges, de most a hárosi Duna-híd újbóli részleges lezárása miatt – a tavaly(!) felújított M0 hídon van megint lezárás – sokan kényszerülnek, hogy Dél-Buda és Dél-Pest útjain közlekedjenek az elkerülő helyett.
A forgalmi tapasztalatok alapján az iskolai szünet elindulásával valamelyest talán csillapodni fognak az elmúlt napok belvárosi torlódásai. Az M0-son tapasztalt hatalmas dugók azonban rontani fognak az esetlegesen javuló belvárosi helyzeten befelé terelve a várost egyébként elkerülő forgalmat. Itt az ideje, hogy a kormány ne – vagy esetünkben inkább úgy reális: ne csak – kampányhazugságokat terjesszen, hanem tegye a dolgát, és csinálja meg végre, amibe belekezdett. Ezúttal jól, hogy ne kelljen újra és újra javítgatni, ha kérhetem.