A Telex igazi botrány cikket közölt le, a Youtube elérhető statisztikáiból kiderül, hogy a Fidesz Európa rekord pénzeket költ el az amerikai videós portálon, hogy megőrizze hatalmát és terjessze lejárató anyagait.
A Telex közölt egy cikket, amelyben a Youtube nyilvánosan elérhető hirdetési statisztikáit elemezte. Ebből derült ki, hogy a Fidesz másfél hónapja indított kampányára 65 millió forint ment el.
Ez egy bődületes nagy pénzköltésnek számít a videómegosztó platformon. Ha például csak az elmúlt másfél hónapot nézzük, vagyis azt az időszakot, amióta a Fidesz elkezdte a hirdetési hadjáratát, azt látjuk, hogy egész Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első ötből öt a Gyurcsány Show.
Utána egy finn hirdetés jön, és aztán megint a Fidesz. Terjesszük ki az időszakot az egész 2021-es évre: így az első három legdrágább lesz gyurcsányozós reklám, aztán jön két holland hirdetés, és utána újabb két fideszes.
De ha az örökranglistát nézzük meg a rendszer 2019 tavaszi indulása óta, akkor is odafér a 3., a 7., és a 11. helyre a legdrágább hirdetések között a gyurcsányozós műsor egy-egy darabja. Az első kettő egyébként a brit konzervatívok két, brexittel kapcsolatos hirdetése 2019 decemberéből.
S ehhez tegyük hozzá, hogy a britek mennyivel többen vannak mint, mi magyarok akkor könnyedén kiszámolható, hogy az egy főre jutó kampányköltésre bizony még párt ennyi pénzt nem költőt Európában, mint a Fidesz most, hogy megőrizze a hatalmát.