A félvezetők hiánya miatt az esztergomi Suzuki gyár leállásra kényszerül, a pihenőnapokat később a munkaidőkereten belül pótolják. A magyar médiaviszonyokat remekül mutatja, hogy a hírt a szlovákiai magyar portál az Új Szó írta meg…
Félvezetőhiány miatt leáll a termelés a Suzuki Zrt. esztergomi autógyárában. A termelés szeptember hatodikától tizennyolcadikáig szünetel, és ez érinti a cég több száz szlovákiai dolgozóját is.
Ezzel összefüggésben az Új szó arról érdeklődött, hogy a kényszerű leállás miképp hat ki a műszakokra, hogy érinti ez a munkásokat, a dolgozók bérét, mi a helyzet a Suzuki beszállítóinál, illetve az alkatrész- és a chiphiány miatt késik-e a cég a megrendelésekkel?
A Suzuki kommunikációs titkársága annyit válaszolt, hogy szeptember 6. és 18-a között valóban leállás lesz, ez alatt az idő alatt a gyár minden érintett munkatársának pihenőnapokat biztosítanak, melyeket transzfernapok segítségével a munkaidőkereten belül később pótolnak.
„Kihasználva a termelési szünetet vállalatunk számos, az éves beruházási tervben szereplő innovációs programot valósít meg. Folytatjuk az „okosgyárhoz” kapcsolódó fejlesztések kiaknázását, újabb anyagmozgatási feladatokat automatizálunk, fejlesztjük munkatársaink közvetlen munkakörnyezetét. Anyavállalatunk környezetvédelmi célkitűzéseivel összhangban pedig újabb lépéseket teszünk a karbonsemlegesség felé“ – fejtette ki válaszában Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a cég szóvivője.