Karácsony Gergely végre kimondta, hogy azért vannak dugók, mert a kormány gyenge tömegközlekedést biztosít a Budapest környéki településeken. A statisztikák is alátámasztják Karácsonyt. Íme a főpolgármester teljes írása:
Örülök, hogy a kormány elfogadta a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS). Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése Budapest és az agglomeráció egyik legfontosabb ügye, szakmai és nem pártpolitikai kérdés.
A Fővárosi Önkormányzat ezért is támogatta a stratégiát, amelynek a megvalósítását a kormányváltás után is folytatni kell. De azt is fontos látnunk, hogy a stratégia elfogadásával a kormány gyakorlatilag elismerte, hogy milyen hazug és primitív az a kampány, amit közlekedési kérdésekben (is) folytat a fővárosi vezetéssel szemben.
A kormány által most elfogadott stratégia legfontosabb kiindulópontja ugyanis az, hogy a budapesti közlekedési problémák egyik, ha nem a legfontosabb oka az agglomerációs közösségi közlekedés rossz minősége. Márpedig annak fejlesztése teljes mértékben állami és nem fővárosi feladat.
A budapesti utasok kétszer akkora mértékben választják a közösségi közlekedés, mint az agglomerációból érkezők, a Budapesten autóval megtett kilométerek felét pedig az agglomerációból érkező autók teszik meg.
Természetesen a Budapesten belüli közösségi közlekedésen is van rengeteg fejleszteni való – a járműpark fejlesztése például különösen fontos lenne. A város rendelkezik rendkívül előnyös beszerzési keretszerződésekkel. Arról már letettünk, hogy a kormány állja a szavát és kifizesse az új járműveket, de abba nem törődünk bele, hogy még azt is megakadályozza, hogy hitelből finanszírozzuk az elengedhetetlenül fontos beszerzéseket.
Olyan jó lenne egy olyan Magyarországon élni, ahol a hosszú távú, ciklusokon átívelő, szakmai kérdésekben lehet egyetértésre jutni, ahol kormányok és önkormányzatok – pártállástól függetlenül – tudnak együttműködni. Ez most nagyon távolinak tűnik. Távolibbnak, mint hogy vasúti alagút kösse össze a Nyugatit a Kelenföldi pályaudvarral.