A BKK beperelte a német céget, amely a rendszert létrehozta volna, számításaik szerint 2023-ban lehet ítélet. Egy újabb fejezett a Fidesz fővárosi ámokfutásából.
Még mindig hullanak a csontvázak a Budapesten leszerepelt Fidesz után. Népszava cikke szerint még egy évig biztosan a helyükön fognak maradni a Deák téri metrómegálló egyelőre semmire sem jó beléptetőkapui. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a lapnak azt válaszolta, hogy a kapuk leszerelése és elszállítása olyan összetett műszaki feladat, amihez csak a hármas metróvonal felújításának befejezése után lehet hozzáfogni.
A beléptetőkapukat 2017 nyarán helyezték ki, és először nyitott állapotban tesztelték azokat, de a BKV eredetileg azt ígérte, hogy 2018 nyarától már záródni fognak a kapuk (vagyis már működni fognak). Ebből aztán végül nem lett semmi, mint ahogy a többi metrólejáratnál sem, amelyekhez összesen 810 ilyen kaput telepítettek volna.
A cikk szerint ezek a Deák téri beléptetőkapuk még annak a fővárosi elektronikus jegyrendszernek a részét képezték volna, amelybe még a Vitézy Dávid vezetésével felállított BKK kezdett volna bele 2010-ben, és amelyet a legelső tervek szerint 2013-ban adtak volna át.
Az elektronikus jegyrendszer tervezésére, kiépítésére, üzemeltetésére 91 millió euróért (28 milliárdért) 2014-ben vállalkozott a német Scheidt & BAchmann (S&B), a BKK végül 2018 novemberében, bankgarancia hiányára hivatkozva szüntette meg a céggel a megkötött szerződést.
Tarlós István korábbi főpolgármester akkor azt nyilatkozta, hogy a BKK félrevezette őt, Dabóczi Kálmánt menesztette a BKK vezérigazgatói posztjáról, és feljelentést is tett (ezt megtette a Liberálisok és a DK is), viszont a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) tavaly októberben bűncselekmény hiányában megszüntette az eljárást.
A cikk szerint a beruházásra költött közel 10 milliárd forintból mindössze 585 millió forint a hasznosítható elemek értéke, amely az S&B által leszállított kettő szerverpark hardver- és szoftver-elemeiből áll.
A BKK tavaly beperelte az S&B-t, az indoklás szerint a cég a projekt hét fázisából csak négyet teljesített, a rendszer pedig sosem működött, a megvásárolt jegyleolvasók, kapuk nagy része azóta is raktárban porosodik.
A Népszava a fővárosi közlekedési cégnél megkérdezte, hogy hogyan áll jelenleg a per. A cég válasza szerint 2021 szeptemberében adták be a keresetet „a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara választottbíróságához a meghiúsult jegyrendszer kapcsán a Scheidt & Bachmann GmbH-val szemben. A választottbíróság megalakult. Az ítélet 2023-ban várható. Az eljárásra vonatkozó titoktartási követelmények miatt azonban további információt nem adhatnak a perrel kapcsolatban” – olvasható a cikkben.