A Facebook a hírfolyamát működtető algoritmus teljes reformját tervezi annak érdekében, hogy fel tudja venni a versenyt az egyre népszerűbbé váló kínai közösségi oldallal, a TikTokkal.
Kiszivárgott információk szerint a Facebooknak a teljes hírfolyamát működtető algoritmus újratervezésére van szüksége ahhoz, hogy versenyben tudjon maradni a TikTokkal, az egyre népszerűbbé váló kínai közösségi oldallal.
Egy áprilisban írt belső feljegyzés szerint a cég a Facebook működési metódusának megváltoztatását kezdeményezi a TikTok működéséhez viszonyulva: nevezetesen, hogy a kínai közösségi oldalhoz hasonlóan attól függetlenül ajánl posztokat a felhasználóknak, hogy az adott tartalom honnan származik.
További jelentős változás lesz még, hogy az évekkel ezelőtt elszeparált üzenetküldő alkalmazást, a Messengert összevonják a Facebook felületével.
A Facebook célja, hogy a felhasználók számára sokkalta vizuálisabb élményt nyújtson az alkalmazás használata. Ezt egyrészt több videós tartalommal kívánják elérni, másrészt pedig a felhasználókat ösztönzik a bejegyzések privát üzenetben való továbbítására.
Mark Zuckerbergék aggodalma a TikTokkal kapcsolatban egyébként megalapozottnak nevezhető: a kínai, ByteDance mamutcég kezében lévő közösségi felület 20 százalékkal nagyobb forgalmat generált tavaly, mint a Facebook, az iPhone-tulajdonosok pedig 78 százalékkal több időt töltöttek a kínai platformon, mint a Meta zászlóshajójának számító Facebookon.