Publikálta a Privátbankár Árkosár-felmérésének júliusi eredményeit. A szakportál így fogalmazz: „15 éve tart felméréssorozatunk, de ekkora áremelkedést még sosem láttunk”. Még az előző hónaphoz képest is hatalmasat drágult a családi nagybevásárlás.
Gyakorlatilag a hétköznapi beszélgetések első számú témájává változott mostanra az áremelkedés – hüledezve mesélik egymásnak az ismerősök, családtagok vagy épp a közösségi médiában az idegenek, hogy mennyivel lett drágább egy-egy termék, amelyet egyébként rendszeresen vásárolni szoktak.
A Privátbankár.hu júliusi Árkosár-felmérése szerint olyan csúcsok dőlnek meg mostanában élelmiszer-fronton, amelyeket teljesen elképzelhetetlennek tartottunk a felméréssorozat több mint 15 éves története során- írja a szakportál.
Mert bár az elmúlt hónapokban több rekord is megdőlt (az Árkosár végösszegét és az éves áremelkedés ütemét tekintve is), arra mindeddig egyszer sem volt példa, hogy a 15 éve változatlan összeállítású élelmiszer-kosárért átlagosan közel 30 ezer forintot kelljen fizetni, ahogy arra sem, hogy a három vizsgált hipermarket átlagos áremelkedése meghaladja a 30 százalékot.
Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy üzletét kerestük fel ezúttal is. Azt sejtettük, hogy lendületes lesz az áremelkedés, de arra nem számítottunk, hogy egyetlen hónap alatt is 6,6 százalékkal kúsznak fel az átlagos élelmiszerárak.
A három áruház közül kettőben is 10 százalék fölötti áremelkedést mértünk egyetlen hónap alatt, míg egy áruház 2 százalékkal olcsóbbra árazta a szimulált családi nagybevásárlást, mint júniusban – így jött ki a 6,6 százalékos átlagos havi (!) áremelkedés. Átlagosan 1 855 forinttal kellett többet hagynunk a kasszánál, mint egy hónappal ezelőtt – ez egészen extrém áremelkedést jelent.
Ami pedig az éves adatokat jelenti, ott már elfogytak a jelzők: még a „legszolidabb” áremelkedés is 25 százalék fölött volt, míg két másik áruházban 33 illetve 35 százalékot meghaladó áremelkedést mértünk. Ez azt jelenti, hogy az éves élelmiszerár-emelkedés mértéke elérte a 31,5 százalékot a hazai hipermarketekben.
Ami pedig az éves áremelkedést illeti: az árstopon kívüli termékek közül a sertésmájas az egyetlen termék, amely nem drágult LEGALÁBB 10 százalékos mértékben.
Egy év alatt a sajt drágult a legtöbbet, több mint kétszer annyiba kerül, mint 2021 júliusában (+102 százalék). Egészen elképesztő, ami a kenyér árával történik: gyakorlatilag ez is kétszer annyiba kerül, mint egy éve (+98 százalék – ezzel később külön is foglalkozunk). A dobogóra ezúttal is felfért a margarin, ami 70 százalékkal kerül többe, mint egy éve.
A zöldség gyümölcs fronton a legnagyobb áremelkedést az almánál (+55 százalék), a banánnál (+27 százalék), a krumplinál (+25 százalék) mérték. 60 százalékkal drágult a tojás és a tejföl (valamint az árstopon kívüli 1,5 százalékos tej), több mint 50 százalékkal a tészta – csupa olyan termék, amelyek nem luxuscikkek, rendszeresen kerülhetnének nem csak a felmérésünk alapját képező átlagos, de egy szegényebb család asztalára is.
A propaganda média nem fog beszámolni a valódi árdrágulás mértékéről, ezért kérjük oszd meg ezt a posztot, hogy mindenki lássa Orbánék tétlenül nézik ezt a durva inflációt.