Piaci szempontból nem tűnik túl sikeres vállalkozásnak a kormányközeli tévézés és rádiózás. A Média1 arról számolt be, hogy tetemes veszteséget termelt 2022-ben a HírTV Zrt. ésveszteséges lett a júniusban megszűnő Karc FM-et működő Karc FM Média Kft. is.
A gazdasági társaságoknak a pénzügyi beszámolójukat május 31-ig kellett benyújtaniuk közzétételre, ezeket szemlézte a Média1 és kiderült, hogy komoly veszteséget szedett össze a 2022-ben a kormány közeli elektronikus média.
A Karc FM-nek harmadával kevesebb bevételt sikerült elérniük. 2021-ben még 680 milliós nettó árbevételre tett szert, a 2022-es évben a bevételük csupán 444 milliót. A rádiót üzemeltető cég két éve még 127 milliós bevételt ért el, ám ez 2022-re 38 milliós veszteségbe fordult, derül ki a beszámolóból.
Ráadásul ez a 444 milliós bevétel jelentős része önreklámból származik. 420 millió forintnyi reklámpénzt hagyott náluk a HírTV és a nyomtatott és online kormányközeli újságokat működtető Mediaworks. Ha ezek a reklámok nem lettek volna, csupán 24 millió forintnyi bevételt termelt volna a kormányrádió.
A kormány közeli tévézés sem tűnik már a legtutibb üzletnek, ugyanis több mint hétszeresésére nőtt a HírTV vesztesége. Eredménykimutatása szerint a csatorna bevételei 5,3-ról 4,9 milliárdra csökkentek 2021-ről 2022-re. A veszteségük azonban jelentősen megnőtt. Míg az adózott eredmény két éve még csak mínusz 48 millióra rúgott, addig 2022-ben 361 milliós veszteséggel kell számolniuk.
A Media1 a napokban számolt be arról, hogy hullanak a fejek a tetemes veszteséggel záró kormány médiánál. Lemondott Répásy Bálint, a HírTV, a Hung-Ister műsorgyártó és a Karc FM vezérigazgatója, de azért nem kell aggódni érte, Ő a KESMA újságkihordó logisztikai cégénél kap új állást.
A portál arról is írt, hogy júniustól megszűnik a Karc FM, munkatársainak többségét elküldik, vagy a HírTV-nél helyezik el. A HírTV műsoraival töltik majd ki a Karc FM-et felváltó HírFM műsoridejét, de vesznek át műsort a PestiSrácoktól is.