A Media1 számolt be róla, hogy ismét komoly problémával néz szembe a Klubrádió, most nem a médiahatóság okozhat fejvakarást a rádió környékén, hanem az, hogy jelentősen csökkent a Klubrádió adományokból származó bevétele és a vállalat profitja
A Média1 szúrta ki, hogy közzétette a 2022-es pénzügyi beszámolóját a rádiót működtető Klubrádió Zrt., amiből kiderül, hogy bár nőttek a reklámbevételei viszont a hallgatói támogatásokból befolyó pénzösszege jelentősen visszaesett egyik évről a másikra.
A Klubrádió jelenleg frekvencia hiányában kizárólag online rádióként üzemel, nyilván ez nagyban megnehezíti a rádiócsatorna bevételeinek szerzését is, bár a Klubrádió értékesítésből származó bevételei a 2021-es évhez képest nőt 16,3 százalékkal, így 54,5 millió forintról 63,5 millió forintra emelkedett, melynek nagy része reklámértékesítési bevétel volt.
Más képet kapunk, ha megnézzük a Klubrádióhoz érkező adományokat. A Szabad Sávért Alapítványon keresztül hallgatói adományokból 356,5 millió forintot kaptak, míg a Hadd Szóljon! Egyesületen keresztül kereken 15 milliót.
Az adományok között elszámolt támogatások drasztikusan csökkentek egy év alatt. Míg 2021-ben még közel 593 milliót kapott a rádió, 2022-ben 210 millióval kevesebbet, 383 millió forintot. Vagyis körülbelül 35%-os csökkenést kellett elszenvedniük.
A Klubrádiónak közben jelentősen nőttek a személyi jellegű kiadásai is, azaz a munkabérek és ahhoz hasonló kiadások: a 2021-es 201 millióval szemben több mint 50 millióval többet költöttek erre 2022-ben.
A Klubrádió Zrt. adózott eredménye 43,7 millió lett, szemben a korábbi évi 273,2 millióval, ami jelentős, mintegy 84 százalékos csökkenésnek számít éves szinten. Azonban a társaság a csökkenő bevételeket igyekezet felelősen felhasználni:
A beszámolóhoz csatolt dokumentum szerint a a Klubrádió Zrt. úgy döntött, hogy a teljes 2022-es nyereségét eredménytartalékba helyezi. A Klubrádió saját tőkéje így 116,8 millióról 155 millióra növekedett.
A Média1 megjegyzi, hogy ez azért fontos, hiszen néhány éve arra hivatkozta is zárta ki a Médiatanács a részvénytársaságot a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból, mivel a vállalat saját tőkéje akkor még negatív volt.