Varga László, az MSZP elnökhelyettese közleményében arra, hívja fel a figyelmet, hogy hatalmas problémák vannak a MÁV-nál, ahogy fogalmazz: az összeomlás szélén áll a hazai vasúti közlekedés
Európában mindenhol reneszánszát éli a kötöttpályás közlekedés, ezzel szemben az elmúlt években Magyarországon az összeomlás szélére sodródott a rendszer- hívja fel a figyelmet Varga László, az MSZP elnökhelyettese
Majd részletezi a MÁV-nál meglévő problémákat: egyrészt nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű és minőségű jármű, másrészt a beszerzések is elmaradtak az utóbbi időkben. A MÁV járműállományának egy meghatározó része üzemképtelen, nem hadra fogható, vagy éppen a lejárt a fővizsgája.
A vontatójárművek átlagéletkora negyven év felett van. A villanymozdonyflotta gerincét jelentő V43-as sorozat legrégebbi, még forgalomban lévő darabjainak életkora pedig már a 60 évet meghaladta.
Varga hozzá teszi, hogy ennek ellenére a kormány elállt az új villanymozdonyok beszerzésétől pedig egy új mozdonyokra vonatkozó közbeszerzési eljárásnak már a győztese is megvolt, amelynek értelmében kedvező feltételek mellett érkezhettek volna hazánkba – a magyar járműflottába is jól illeszkedő– villanymozdonyok.
A legfrissebb hírek szerint motorvonatokat szerezne be a MÁV, ugyanakkor fennáll az eshetőségre, hogy ez a beszerzés is meghiúsul- írja az ellenzéki politikus
Az MSZP szerint alapjaiban kellene megreformálni a hazai kötöttpályás közlekedést, hiszen ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma, ezért Európában mindenhol fejlesztik a vasutat. Az MSZP ezért arra kéri Lázár Jánost, hogy vegye figyelembe, a meglévő rossz struktúrák megreformálása sok esetben nem csak pénz, hanem akarat kérdése is- zárja közleményét az MSZP elnökhelyettese