Recseg ropog a MÁV, az egykor szebb napokat látott magyar vasútnál igen komoly problémák vannak, legalább is erre lehet következtetni azokból az adatokból, amit a G7 nevű portál, most nyilvánosságra hozott.
A MÁV-Start hálózatán minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet – írja a G7 nevű portál 2023 első 5 hónapjának adatai alapján.
A leglátványosabb a romlás a villamos hálózaton tapasztalható. Ezeken a vonalakon az egyik leggyakoribb mozdony, a Szili becenevet viselő V43-as, melyek 53 éves átlagkorral bírnak. 2023 első öt hónapjában már csak az IC-szerelvények 71 százaléka tudott öt percnél kevesebb késéssel közlekedni- jegyzi meg a G7
G7 cikke szerint a magyarországi vonatok késnek az egyik legtöbbet Európában, bár a portál megjegyzi, hogy ilyen nemzetközi statisztikai adatok csak 2018 óta érhetőek el és Magyarországi adatokban ráadásul benne van a Gyesev és HÉV vonalak is.
Avármegyebérlet bevezetése kegyelemdöfés volt a MÁV-Start leharcolt vasúti flottájának. A május 1-jétől igénybe vehető bérletek bevezetése után minden vonatkategóriában megugrott a késések száma. Különösen a távolsági és a regionális forgalomban ugrott meg a késések mértéke. Az áprilisi 69 százalékos pontosság júniusra 51 százalékra süllyedt.
Júniusban a MÁV minden második IC szerelvénye legalább öt percet késett. Nemcsak a kisebb, de a nagyobb késések száma is rekordokat döntött júniusban: minden negyedik IC-szerelvény legalább negyedórát késett, ami 2016 óra a legrosszabb mutató.