Nyáron azzal foglalkozott a sajtó, hogy a MÁV vezetői nyilvánosan szóltak be Lázár János közlekedésért is felelős miniszternek, akkor -ahogy lenni szokott Fidesz országba- hullottak is a fejek tisztességesen. Hiába Fidesz nem tűri a szakmai kritikákat.
A MÁV-nak minden jel szerint nem volt elég. Most a Fidesz millárdos Mészáros Lőrincnek szóltak be egy közleménybe. A vállalkozónak felróható okból nem indul el a személyforgalom október 23-án a Szeged-Röszke vasútvonalon – ez a címe a MÁV-csoport szombaton közleményének.
Nem indult el a személy forgalom Szeged és Szabadka között határidőre. Pedig Szíjjártó Péter külügyminiszter egy augusztus 20-i Facebook-posztjában írta azt: „következő nemzeti ünnepünkön, október 23-án megindul a személyforgalom az új Szeged-Szabadka-vasútvonalon”. Tévedett.
A MÁV minden jel szerin nem szerette volna, hogy a balhét a dilettáns Fidesz ismét velük viltese el: egy műszaki vizsgálatot indította és a jelentésük megállapította, hogy „a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása”.
A MÁV közleményébe hozzáteszi „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges”. A próbaüzem megkezdése márpedig csak a hibalistában szereplő hiányosságok pótlása, a vállalkozóval történő egyeztetések és a további vizsgálatok függvényében határozható meg. Mindezek fényében a személyforgalom megindulása várhatóan akár egy hónapos csúszást is szenvedhet az eredeti ütemezéshez képest – írják.
A Szeged-Röszke vasútvonal átépítése két évvel ezelőtt indult el, 2021 őszén. Ha valaki azt gondolná, hogy itt egy hatalmas vasúti szakaszt kellett megcsinálni, annak eláruljuk, hogy csupán egy 13 kilométeres szakasz az, amit ennyi ideig csinálgatnak Fideszék.
Természetesen ezt a kiváló munkát is Mészáros Lőrinc egyik cége a V-Híd Zrt. nevű nyerte amely a munkára néhány hete kapott plusz 5,4 milliárdot az addigi 45 milliárd mellé, így a munkálatok kilométerenkénti költsége 3,877 milliárd forint- írja a 444.