Pénteken elstartolt a Hatalom Kártyái Kártyajáték (HKK) Nemzeti Bajnoksága. A harmadik generációs sportokra jól jellemző, bár Magyarország igazi nagyhatalom lehetne bennük, sokan még csak hallani sem hallottak a sikereinkről.
Magyarország igazi nagyhatalom lehetne az úgynevezett TCG (Trading Card Game) harmadik generációs sportok világában. A TCG azaz a gyűjthető kártyajátékok első képviselője Magic: The Gathering nevű játék volt, ami 1992-ben jelent meg, természetesen angol nyelven.
A TCG-k két remek hobbit egyesítenek: a „bélyeggyűjtés” élvezetét és a komoly stratégiai és logikai játékok űzését. Az utóbbi teszi a TCG-ket igen komoly verseny sporttá. Világ viszonylatban ezen a téren (is) sajnos Magyarország mára nagyon lemaradt.
A különböző TCG-kből (Magic, Pokemon, One Piece stb) nagyon komoly díjazású és rangú versenyek vannak világszerte. Nem ritka, hogy egy-egy ilyen verseny megnyerése több millió forintos nyereménnyel is jár.
Nem véletlen tehát, hogy egyes országokban a TCG sportokat már profi sportegyesületek is felkarolták. Magyarországon a profi versenyzés is hozzájuk képest amatőr hobbi maradt. Pedig komoly sikereink és versenyzőink is vannak szinte az összes meghatározó TCG-ben, de nyilván azon külföldi játékosokkal szemben, akik főállású sportolók tudnak lenni a sportegyesületi háttérnek köszönhetően a magyar TCG sport nem tudja magát kinőni világszinten.
Bár jönnek olyan hírek, hogy az MTK tervezi egy TCG szakosztály elindítását, de a hírek egyenlőre csak hírek.
Pedig, Magyarország a 90-es években a TCG fronton is bezzeg országnak minősült. A Magicben voltak jó játékosaink, de amire igazán büszkék lehetünk, hogy saját magyar TCG játékunk is született 1995-ben. (Azóta nem is egy.)
Ez a Hatalom Kártyái Kártyajáték, ami már 28 éve létező TCG sport. A hazai közössége meghaladhatja az 5000 főt, voltak olyan progresszívebb budapesti általános iskolák, ahol indultak HKK szakkörök is.
A HKK is csak éli a szokásos magyar sikerek életét. Bár a játékrendszere páratlan, a nemzetközi piacra nem tudott kitörni, megjelent a játéknak cseh nyelven is a kiadása ugyan és ott is sikeres sport lett, de tovább terjeszkedni már nem tudott.
Nyilván a játék kiadója egy nem túl tőke erős magyar kis cég. Hiába a jó rendszer ez a magyar átok, a HKK megmaradt egy olyan kuriózumnak, amire még az osztrák TCG közönség is irigykedik a magyarokra: a magyaroknak van saját játékunk.
(Persze vannak kiváló példák is, pl Japán. Az ország felismerte az ebben rejlő lehetőségeket, és ontja magából a TCG játékokat és versenyzőket)
A nemzetközi sikerek elmaradása ellenére a HKK köszöni, de Magyarországon virágzik. Havonta átlagosan 30-50 versenyt tartanak és ami fontos nem csak a fővárosban. Jelentős sportközössége van a játéknak Vácon, Szegeden, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenbe, Győrben, Székesfehérváron, Kecskeméten, Pécsen, Egerben és még számos városban.
Ezeknek a versenyeknek a legjobbjai jutnak be az évente egyszer megrendezésre kerülő három napos HKK Nemzeti Bajnokságra. Az összecsapásokat élőben közvetítik ugyan a neten, de a sajtó mélyen hallgat. Pedig Magyarország simán lehetne TCG nagyhatalom.