Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Telex még karácsony előtt készített egy összeállítást, amiben a portál igyekezett feltérképezni a magyar vasút 5 legnagyobb problémáját.

A portál az összeállításához vasúttal foglalkozó szakemberek véleményt kérte ki, a Telex megjegyzi, hogy többen is úgy indítottak, elég csak egy problémát mondani, amit úgy hívnak, hogy Lázár János. De azért a szakember mondtak a lapnak konkrétabb, a MÁV állapotával kapcsolatos gondokat is.

A szakemberek vélemény alapján az első helyen a késések és szolgáltatási színvonal alacsony minősége van.

A portál megjegyzi, hogy a MÁV szolgáltatási színvonalának megítélése egészében folyamatosan rossz. A jegyvásárlástól kezdve az utazási tervezhetőség mind nehézkes. Az alacsony szolgáltatási színvonalhoz tartoznak a késések is. Ismét egy klasszikus Lázár-mondat: „A magyar vonatok naponta 150-200 órát késnek.” A Lakmusz utánament a nyersen őszinte nyilatkozatnak, és úgy találták, hogy inkább 200 az a „150-200”: az átnézett adatok alapján átlagosan csaknem pontosan napi kétszáz óra késés jött ki. A Telex azt is megjegyzi, hogy Ilyenkor legalább információt, tájékoztatást kellene kapnia az utasnak, és tervszerű pótlásra illene számítania

A szakemberek szerint a második legnagyobb gond a lerobbant vonatok, rozzant mozdonyok. A vidéki kis forgalmú vonalakon közlekedő, 45 év átlagéletkorú Bzmotból elvileg 236 darab van. Van, de nem fut: 2023. március 1-jén a flotta egyharmada, 79 darab állt ilyen-olyan okok miatt. Jelenleg a mozdonyoknak körülbelül a harmada nem üzemképes, és nem állítható forgalomba.

A harmadik legnagyobb probléma a MÁV-nál, hogy kritikán aluliak a pályaállapotok sok helyen. A 8500 kilométeres magyarországi vasúthálózatból nagyjából 4000-5000 kilométernyi szorulna azonnali javításra, ami a teljes infrastruktúra több mint fele.

A negyedig gond a vasút életében a szakemberhiány, megújulásra nehezen képes szervezet. A szakszervezetek szerint az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány is nagy feladat elé állítja a MÁV-csoportot. A mozdonyvezetői, a jegykezelői és a kocsivizsgálói munkakörökben olyan kevés az ember, hogy csak folyamatos túlórával tartható a menetrend.

Az utolsó egyben 5 gond, hogy a MÁV folyamatos háborúban áll a saját minisztériumával. Passzív ellentartás eddig is előfordult a MÁV-nál az aktuális tárca egyes intézkedéseivel szemben, ezeket sokszor sikerült is felmorzsolni, elakasztani. Azonban olyan nyílt háború, amit az elmúlt hónapokban tapasztalhattunk, még nem volt. Konkrétan van, aki úgy látja a helyzetet, hogy állóháború, patthelyzet alakult ki a minisztérium és a MÁV felső vezetése között.

lyen állapotok között kellene meggyőznie a MÁV-nak a zömében autóközpontú társadalmat, hogy üljön át vonatra, és vegye igénybe a szolgáltatását. Nem csoda, hogy ez nem nagyon megy, különösen annak fényében, hogy a választáson meghatározó vidéki középosztály sokszor közömbösen, ha nem éppen ellenségesen viszonyul a vasúthoz- összegzi a Telex a MÁV helyzetét.


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: