Egy olyan kínai cég épít hazánkba vasutat, aki még soha nem épített vasútbiztonsági berendezéseket. A Belgrád-Budapest vasútvonalon a munka lassan halad. A DK-s Vadai Ágnes kérdést tett fel, de a miniszter másra mutogat.
Miért egy olyan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasútvonal legbonyolultabb részét, amelyik még soha nem dolgozott az EU-ban? – kérdezte meg írásban Vadai Ágnes, a DK országgyűlési képviselője Lázár Jánostól.
Az építési és közlekedési miniszter helyett Ágh Péter államtitkár reagált írásban, a válasza pedig a beruházást kivitelezőjére mutogatott, azt állítva, a vállalkozói konzorcium a felelős az ügyben – írja a HVG.
Az, hogy a kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti ki a vonal legbonyolultabb részét, azaz a vonatbefolyásoló rendszereket, idén decemberben derült ki a VSquare hírleveléből, amely arra is felhívta a figyelmet, hogy a kínai cég még nem épített ki hasonló rendszert az Európai Unióban, ráadásul bizonytalan, hogy mikorra tudják megcsinálni az uniós szabványoknak megfelelően.
Az alapproblémáról már májusban beszámolt a lap, lényege, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedésért a Szeged-Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ami a projekt magyarországi szakaszának megvalósításán Mészáros Lőrinc cégével konzorciumban dolgozó két kínai cégnek nem megy.
Az szeptemberben jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy a konzorcium 648 millió forint többletforrást kap a kormánytól, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasz.