Az Index.hu szerkesztősége több olvasói visszajelzést is kapott, miszerint az Erste Bank George néven ismert netbankja és webes felületei komoly fennakadásokat tapasztalnak. Az ügyfelek közül többen is aggódnak a számlák elérhetetlensége, illetve egyes esetekben az egyenleg lenullázódása miatt.
Ügyfélpanaszok: „Nullán áll a számlám”
Az Index egyik olvasója elmondta, hogy reggel óta képtelen hozzáférni sem a netbankhoz, sem a mobilalkalmazáshoz. „Reggel 8 óta nem érhető el semmi, a folyószámlák és megtakarítási számlák nem láthatók, a bejelentkezés is problémás” – írta az ügyfél, aki szerint a telefonos ügyfélszolgálat sem tudott konkrét választ adni a helyzet rendezésének időpontjára.
Egy másik ügyfél szintén aggasztó tapasztalatokról számolt be: „Az app azt mutatta, hogy nullára csökkent az egyenlegem. A csalásbejelentő vonalon azt mondták, technikai problémáról van szó, de részleteket nem közöltek. A helyzet különösen bosszantó, mert közben az ügyfélszolgálat telefonszáma is elérhetetlen” – fogalmazott.
A bank reakciója
Az Erste Bank az Index megkeresésére közölte, hogy tisztában vannak a problémával, és dolgoznak a hiba elhárításán. Hangsúlyozták, hogy az ügyféladatok és a számlák biztonságban vannak, a fennakadás oka technikai jellegű, és remélik, hogy a szolgáltatások hamarosan újra elérhetők lesznek.
Az eset ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy mennyire kiszolgáltatottá válhatnak az ügyfelek a digitális banki szolgáltatások technikai hibáinak idején. A felhasználók számára jelenleg az a legfontosabb, hogy időben tájékoztatást kapjanak a fennakadások megszüntetéséről.