Az utóbbi hetekben megszaporodtak a Magyar Posta nevében érkező megtévesztő üzenetek. A csalók valósnak tűnő e-maileket, SMS-eket vagy telefonhívásokat küldenek, amelyekben csomagátvételre, nyereményre vagy sürgős fizetésre hivatkoznak, és így próbálnak meg pénzt vagy érzékeny adatokat kicsalni a gyanútlan ügyfelektől.
A megtévesztő üzenetek gyakran tartalmaznak olyan linkeket, amelyek hamis weboldalakra vezetnek. Ezeken az oldalakon bankkártyaadatokat kérhetnek, vagy akár kártékony szoftvereket is letöltethetnek az áldozatokkal. Tipikus szövegek: „Fizesse be a vámot”, „Erősítse meg a címét”, „Kattintson ide a kézbesítéshez”.
A Magyar Posta nyomatékosan kéri ügyfeleit, hogy fokozottan figyeljenek az alábbiakra:
Ellenőrizze a feladót! A posta nem küld üzenetet „.com” végű e-mail-címről, és nem használ külföldi hívószámokat.
Ne kattintson gyanús linkre! Nézze meg, valóban a posta.hu-ra mutat-e.
Soha ne adjon meg személyes vagy pénzügyi adatokat ismeretlen oldalon!
Figyeljen a hibás megfogalmazásra, sürgetésre, gyanús karakterekre.
Ha nem rendelt csomagot, de fizetni kellene – valószínűleg csalás.
Ne telepítsen ismeretlen alkalmazást!
Internetes vásárláskor mindig ellenőrizze a webshopot, használjon virtuális bankkártyát, és lehetőség szerint válassza az utánvételes fizetést. Csomagátvétel előtt győződjön meg a küldemény eredetéről – kéretlen csomagot visszautasíthat.
Ha mégis csalás áldozatává vált:
Azonnal értesítse a bankját!
Tegyen rendőrségi feljelentést!
Forduljon a nap 24 órájában hívható áldozatsegítő forródróthoz: 06 80 225 225.
További információ: kiberpajzs.hu
A Magyar Posta minden ilyen bejelentést kivizsgál, és továbbítja az illetékes hatóságok felé. Ne dőljön be a csalóknak – legyen óvatos!