Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Szombaton újabb fejezettel bővült a Lázár János és Magyar Péter közötti politikai csatározás. A balatoni vonatközlekedés teljes összeomlása után a közlekedési miniszter gyorsan megnevezte a felelősöket, ám a Tisza Párt elnöke ezt sem hagyta szó nélkül.

Minden egy nappal korábban, pénteken kezdődött, amikor Lázár János Berettyóújfalun tartott sajtótájékoztatóján (a köznyelvben „Lázárinfón”) nemcsak a személyes vagyoni helyzetét firtató kérdéseket próbálta lesöpörni, hanem „fasisztának” titulált egyes szerkesztőségeket és újságírókat is. Magyar Péter ezt szombat délelőtt nyíltan bírálta, rámutatva: „Pont ő, akinek a megnyilvánulásai egyre inkább hasonlítanak a 30-as, 40-es évek gyűlöletbeszédéhez.”

Nem sokkal később a Balaton felé tartó vasúti közlekedés válságba került. Egy sorompóhiba miatt teljes káosz alakult ki a térségben: késések, bizonytalanság, forróság, és tájékoztatás nélküli utasok ezrei. A helyzet súlyosságát jól jelzi, hogy Magyar Péter szinte azonnal rendkívüli „Lázárinfót” követelt Kelenföldre vagy bármely balatoni állomásra, ahol – mint írta – „jelenleg is sok ezer ember vár teljes bizonytalanságban, forróságban, tájékoztatás és ivóvíz nélkül”.

A kormány gyors reagálással próbálta kezelni a botrányt: Lázár bejelentette, hogy a MÁV teljes körű kártérítést fizet a károsultaknak, sőt, gyorsan meg is nevezte a felelősöket: a Siemens lehet a hibás, amiért részt vett az érintett vasúti szakasz felújításában.

Ez azonban újabb szikrát jelentett a politikai konfliktusban. Magyar Péter ismét a közösségi médiában reagált, és élesen bírálta Lázár gyors felelőskijelölését. „János, te is tudod, hogy ennek vége van” – kezdi posztját a Tisza Párt elnöke, majd részletesen felsorolja, milyen mulasztásokat lát a kormányzat és különösen Lázár részéről. Szerinte az elmúlt három évben minden fejlesztés leállt, a szakembereket kirúgták, a MÁV karbantartási büdzséjét megfelezték – ennek következménye a mostani válság is.

A Siemensre történő mutogatás kapcsán Magyar emlékeztet: az érintett szakaszt közel tíz éve adták át, azóta bőven lett volna idő javításra vagy cserére. „Ha a luxus autódra 10 évig nem költesz, nem viszed olajcserére, akkor 10 év múlva hiába mutogatsz a gyártóra” – írja, élesen bírálva Lázár felelősségáthárítását.

A poszt végén politikai üzenet is elhangzik: „Viccet félretéve, légy férfi és most először, húsz év után, vállald valamiért a felelősséget. Gyurcsány is megmondta: félig nem lehet visszavonulni, csak teljesen.”

A balatoni vonatkáosz tehát nem csupán közlekedési válságként írta be magát a nyár krónikájába, hanem újabb lökést adott a választási kampányra emlékeztető politikai adok-kapoknak. Egy dolog biztos: a magyar vasút állapota és irányítása most már nemcsak technikai, hanem komoly politikai kérdéssé vált.


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: