Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Miközben egyre több jel utal arra, hogy a MÁV rendszerszinten próbálja eltüntetni a legkínosabb vonatkéséseket nyilvános felületeiről, újabb lépés történt az átláthatóság csökkentésének irányába: lekapcsolták azt a mozdonykövető rendszert is, amely eddig lehetőséget adott az eltitkolt vagy átszámozott járatok nyomon követésére.

A pünkösdi hétvégén tapasztalt hatalmas fennakadások — többórás késések, váltóhibák, valamint egy teljes napot késett vonatpótló buszok — után egyre többen kérdőjelezik meg a MÁV megbízhatóságát és hitelességét. A legújabb fejlemények alapján azonban nemcsak a közlekedés, hanem az utastájékoztatás is válságban van.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint a vasúttársaság a Lázár János építési és közlekedési miniszter szóbeli utasítására próbálja szisztematikusan kozmetikázni a nyilvános késési adatokat. Facebook-bejegyzésében arról számolt be, hogy a MÁV különböző trükkökkel torzítja az utasok által látható adatokat:

Késleltetett indulásokat nem jelenítenek meg: ha egy járat nagy késéssel hagyja el az állomást, az applikációban nem tüntetik fel az indulási időt.
Átszámozásos trükk: a késésben lévő vonatokat más járatszámon futtatják tovább, így azok „új járatként” jelennek meg a rendszerben, és nem számítanak későnek.
Lefagyó számláló: az applikáció egy bizonyos késés után már nem növeli a kiírt időt, ezáltal kisebbnek láttatja a valódi csúszást.
Eltűnő vonatok: az alkalmazás szerint elindult járatok a valóságban nem is érkeznek meg a célállomásra.

A legutóbbi fejlemény a mozdonykövető rendszer lekapcsolása volt. Ez a belső eszköz eddig lehetőséget adott arra, hogy az utasok (és szakértők) ellenőrizzék a hivatalos kommunikációval ellentétes valóságot. Most azonban a MÁV hivatalos álláspontja szerint a rendszer „bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll”.

Kritikusai szerint nem fejlesztés, hanem inkább eltussolás zajlik. Vitézy Dávid úgy fogalmazott: „Lekapcsolta a MÁV azt a mozdonykövető rendszert, melynek segítségével hétfőn le tudtuk buktatni a meghamisított késési adatokat és az átszámozott vonatokat.”

A helyzet súlyosságát jelzi, hogy ezzel gyakorlatilag megszűnt az utolsó olyan nyilvános adatforrás is, amely a hivatalos tájékoztatással ellentétes valóságot tükrözhette. A történtek újabb kérdéseket vetnek fel a MÁV működésének átláthatóságával, az utasok tájékoztatásának hitelességével, és a politikai irányítás befolyásával kapcsolatban.


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: