Az ATV.hu készített egy remek nemzetközi sajtószemlét, melyből kiderül, hogy a New York Timestól a Washington Poston át az arab Al Jazeeráig szinte minden külföldi lap beszámolt a parlament szerdai botrányos üléséről, de még az orosz média is.

A The Guardian részletesen leírja, mi történt az ülésteremben, a lap megemlíti, hogy az ellenzék elfoglalta a pulpitust, a képviselők élő közvetítésekkel jelentkeztek, hogy megakadályozzák, hogy a kormánypártok megszavazzák az „ellentmondásos” törvényeket.

A The Guardian tudósítója idézi Kövér Lászlót, aki szerint a magyar demokrácia 28 éves történelmében még soha nem volt példa ilyen mértékű akadályozásra, de leírja a Magyar Helsinki Bizottság állásfoglalását is, miszerint a jogszabályok elfogadása „komoly fenyegetést jelent a magyar jogállamiságra, és ellentétes azokkal az értékekkel, amelyeket Magyarország aláírt az Európai Unióhoz való csatlakozással.”

A lap emlékeztetett a CEU elköltözésére, illetve arra, hogy a volt macedón miniszterelnök, Nikola Gruevszki még mindig Magyarországon tartózkodik.

A Daily Mail szintén pontosan leírja a parlamentben történt eseményeket, de idézi Szabó Tímeát, a Párbeszéd társelnökét, aki az utcára hívta a tüntetőket. A lap a tiltakozásról is beszámolt, illetve kitért arra a petícióra is, amit a Jobbik vitt fel a Budai várba Áder Jánosnak.

A The New York Times a közigazgatási bíróságokra helyezte a hangsúlyt, a lap azt írja, „Magyarország új bírói rendszert hoz létre”, amelyben a bírák személyesen a kormánytól függenek majd. A lap cikkében kitér arra is, hogy a magyar kormány ugyanazt a populista irányvonalat követi, mint, például Olaszország vagy az Egyesült Államok.

“A dolgozókat képviseljük a Parlamentben, és nagyon felháborítónak tartjuk a rabszolgatörvények” -ezt  Láng Balázs, a MSZP kommunikációs igazgatója mondta az Timesnak, majd hozzá tette, hogy ez törvény kvázi azt jelenti, hogy az embereknek szombaton is kell dolgozniuk, ha Orban azt akarja.

A Reuters megjegyzi, „kritikusai szerint” Orbán Viktor autokrata rendszert épít, befolyásolva a magyar vállalkozásokat, bíróságokat és a médiát. A portál írt egy pár sort a tüntetésről is, megjegyezve, hogy a tiltakozók megdobálták a rendőröket, akik paprika spray-t alkalmaztak velük szemben.

A The Washginton Post riportjában sincs lényegi különbség, a lap szintén leírja, milyen törvényeket és hogy szavaztak meg, illetve, hogy milyen események alakultak ki a parlament előtt, viszont cikkében hozzáteszi, hogy a kormány a befektetők, például a német autógyártók érdekeit is szem előtt tartotta a szavazáskor.

Az Al Jazeera a tüntetésre helyezte a hangsúlyt, viszont megszólaltatta a Vasas Szakszervezetek képviseletében Guzslován Gábort, aki a portálnak elmondta, soha nem látott káosz volt a parlamentben. A cikkben szintén megszólalt az Európai Baloldal elnöke, Vajnai Attila is, aki elmondta, a szakszervezetek és a baloldali pártok szolidárisak a magyar munkavállalókkal.

A Russia Today csak egy pár soros cikkben számolt be a történésekről, de megjegyzi, a „rabszolgatörvényre” azért volt szükség, hogy Magyarország ellensúlyozza a növekvő munkaerőhiányt, pont úgy, ahogy az a Fidesz kommunikációban van…

Kedves Olvasó, oszd meg ezt a posztot, mert a Fidesz propaganda médiája nem fog beszámolni arról, hogy a félvilág Orbán gyalázatos törvénye miatt szörnyülködik!

 

 

 

Mondd el a véleményed- írj kommentet!

Lemarad a valódi ellenzéki hírekről? Iratkozzon fel a hírküldőnkre, kezdésnek kattintson ide Facebook üzenetküldéshez, majd kövesse az utasításokat (ha vannak). A felugró chat ablakban ha alul megjelenik az "Indítás" gomb megnyomása után írja be, hogy "szia" és küldje el nekünk. (épp, úgy ahogy Facebookon valakire ráír).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here