A 444 szúrta ki, hogy a német közszolgálati ZDF Zoom+ című műsora szerda esti adásában arra kereste a választ, hogy ártanak-e a közép-európai  demokráciának az uniós pénzek. Ehhez pedig bemutatták, hogyan szivárognak el ezek a pénzek Kelet-Európában, és hogyan biztosították be velük hatalmukat a cseh, a magyar és a román vezetők.

A műsor készítői szerint mindhárom országban közös, hogy milliárdokat kapnak Brüsszelből, amit a hatalmon lévők a saját céljaikra használnak fel, miközben gyakran megsértik az európai alapértékeket

 

A Magyarországot  úgy mutatták be, ahol Orbán Viktor “a pénzből csinál politikát” – jegyezte meg a műsorvezető. Elmondták, hogy Orbán nem vállalkozó, ehelyett az uniós pénzekhez kapcsolódó üzleteket a bizalmasainak engedi át, és hogy mindenki értse, kiről van szó, meg is jelenik a képernyőn a miniszterelnök és Mészáros Lőrinc közös képe- írja a 444

Bemutatták Felcsútot az Orbán háza mellett épült stadionnal, az uniós pénzből finanszírozott kisvasúttal és mesterséges tóval együtt. Sőt még  Mészáros Lőrinc házánál is csöngettek, de egy férfi elkergette a stábot- írja a portál

Megszólaltatták, Hadházy Ákos független képviselőt is, aki elmondta a német tv-nek, hogy csak azok jutnak uniós forrásokhoz, akik hűségesek a Fideszhez. Majd az uniós pénzeket Putyin olajbevételeihez hasonlította, amit azért lopnak el, hogy a politikai rendszert eltartsák.

Később a riportban megjegyezték, hogy Magyarországon a legnagyobb az egy főre jutó uniós támogatás mértéke, ugyanakkor itt a leggyakoribbak a szabálysértések is, eddig majdnem 1 milliárd eurónál találtak valamilyen szabálytalanságot.

Példának pedig a hódmezővásárhelyi közvilágítást hozták fel, amire Orbán későbbi veje, Tiborcz István kapott megbízást. De az OLAF hiába küldte el a csalás miatt a bizonyítékokat a magyar kormánynak, semmi sem történt. Márki-Zay Péter erről elmondta, hogy egyetlen magyar hatóság sem akart nyomozni a városban. A polgármester szerint egyébként egy európai FBI-ra lenne szükség, hogy be lehessen tartatni a szabályokat- így összegzi a riportot 444

A portál arról is, hogy a német tvben bemutatták azt is, hogy az uniós pénzekből meggazdagodott Mészáros Lőrinc hogyan alakította át a magyar médiát, amikor kormánykritikus lapokat vásárolt fel, hogy kormánybaráttá tegye azokat. A Mediaworks székháza előtt megpróbálták megszólaltatni a médiabirodalmat irányító Liszkay Gábort is, de ő nem állt szóba a német stábbal.

Később megszólal az összeállításban az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrző Bizottságának elnöke, Ingelborg Gräßle, aki drámainak nevezte, hogy a magyar miniszterelnök körei felvásárolták a vidéki sajtót, de meg kellett állapítania, hogy mindennek ellenére az EU nem tud beavatkozni ebbe a folyamatba.

„Aki fehér lovagként képzeli el az Európai Uniót, aki jön Brüsszelből, és megmenti az országokat, annak csalódnia kell”  – válaszolta Gräßle arra a kérdésre, miért nézik végig, hogy az EU pénzéből építik le a demokráciát. Szerinte az EU-t úgy alapították, hogy abban felelősen viselkedő tagállamok vesznek részt. Szerinte egyébként csak akkor lenne szabad kifizetni a pénzeket, ha működik a jogállam.

 

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

MEGOSZTÁS