A Népszava cikke szerint január végéig utalnia kellett volna a kormánynak azt a 3,2 milliárd forintot, amiből a BKV új buszokat kívánt beszerezni, amik a 3-as metró középső szakaszának felújítása alatt vinnék az utasokat. Most úgy tűnik, hogy használt buszokat kell beszerezni.
A Népszava hétfői cikke szerint nem tartotta be a kormány azt a kormányhatározatát, amely szerint 3,2 milliárd forinttal támogatnák a BKV autóbusz-cseréjét.
Ezt a határozatot még tavaly júliusban hozta meg a kormány a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata után, vagyis ez még Tarlós István korábbi budapesti főpolgármester idején született. Ezekre a megállapodásokra kormábban a kormány azt mondta, hogy azok Karácsony Gergely új főpolgármester alatt is érvényben maradnak.
„A programra 3,2 milliárd forintot biztosított és felhívta a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy kössön támogatási szerződést a projekt „tényleges megvalósítójával”, a BKV Zrt.-vel. Gulyás Gergely azonban mind a mai napig nem tett eleget ennek, sőt a BKV sürgető levelére sem válaszolt. Busz nélkül azonban a hármas metró felújítása sem folytatódhat.
A tervek szerint idén tavasztól megkezdődik a vonal középső, Lehel tértől a Nagyvárad térig terjedő részén lévő állomások rekonstrukciója. A kieső részt az északi és déli szakaszhoz hasonlóan buszokkal pótolja a BKV, feltéve, hogy lesz elég járműve. Egyelőre nincs.
A cégnek legkevesebb 20-30 új járműre lenne szükség azon a 40 darabon felül, amit az Inter Traction Electrics szállít. Opciókkal összesen 100 plusz 100 jármű vásárlására van lehetőség, csak éppen hiányzik a forrás. Ha őszig nem jönnek új buszok, akkor a főváros közlekedési cége nem tud mit forgalomba állítani, hogy elvigye a legzsúfoltabb belvárosi részen az utasokat”- olvasható a cikkben.
A lap szerint január végéig kellett volna átutalni a pénzt, ennek hiányában viszont az maradt a BKV előtt opcióként, hogy használt buszokat szerez be, méghozzá 40 darab E5-ös motorú nyugat-európai buszt, darabját 20 millió forintért. (Összehasonlításképp: az új és korszerű technológiával készült, klimatizált, alacsonypadlós buszok alapára 80 -115 millió forint attól függően, hogy szóló vagy csuklós járművekről van-e szó.)
Csakhogy a költségek nem állnak meg itt, ugyanis a járművek hazaszállítása, honosítása, újramatricázása, jegykiadóval és a Futár-egységgel felszerelése a Népszava szerint még 15-20 millió forintot jelenthet darabonként. Ráadásul a buszokat jó eséllyel 5 év múlva fel kell újítani, ami megint 35-40 millió forintot jelenthet darabonként a lap szerint.
A tervek szerint novemberben zárnák le a középső szakaszt, amelyet nettó 90,9 milliárd forintból újíthat fel a Swietelsky Zrt., a határidő 2022 vége.
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!