A 7-8. osztályosok kémiaoktatásában ősztől már a javasolt tevékenységek között fog szerepelni „a pálinkafőzés tanulmányozása videofilm segítségével, a folyamat értelmezése” – írta meg a 444.hu.
A 444-hez egy kémia tanár juttatta el az általános iskolai kémia tantárgy kerettantervét, melyet már ősztől alkalmazniuk kell a pedagógusoknak. Ebben igen érdekes új tudásokra tehetnek szert a nebulók.
A listán javasolt feladatok között szerepel „a víz vagy vörösbor desztillációjának bemutatása, a desztilláció folyamatának értelmezése” vagy „a pálinkafőzés tanulmányozása videófilm segítségével .
Mint a kerettanterv felvezetésében írják, „az élményközpontú tanításnak arra kell összpontosítania, hogy a tanulók tudatába beépüljön: a kémiai ismeretek szükségesek az élőlényekben zajló folyamatok megértéséhez, a mindennapokban használt tárgyaink előállításához, feladata a tudatos vásárlási és anyagfelhasználási szokások kialakítása, az egészségvédelemhez és az élhető környezet megóvásához szükséges ismeretek és szemlélet biztosítása.”
444 megemlíti, hogy az általános iskolások 7-8. osztályosok biológia kerettantervében az alkohol és a pálinka egészségre gyakorolt hatásáról nincs szó. Biztosan azért, mert az alkohol betegség nem „jelentős probléma” Magyarországon.
Miután az Orbán-kormány 2010-ben egyik első intézkedésével legalizálta az otthoni pálinkafőzést, az iskolában tanultak ősztől már valódi családi programokban jöhetnek elő. Boltban vagy kocsmában ennyi idősen úgysem vehetnek pálinkát a gyerekek- teszi hozzá a 444.
Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!
HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG
Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!