Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

A Népszava rántotta le a leplet a Fidesz államtitkáról, aki a parlamentben azzal hencegett, hogy javult a mentők kiérkezési ideje. A lap feltárta, hogy ez csak egy türközésnek köszönhetően jó adat.

Egész hírlavinát indított el Rétvári Bence államtitkár parlamenti válasza arra a képviselői kérdésre, hogy „Miként alakul a mentők kiérkezési ideje megyénként?”. Rétvári azt válaszolta, hogy a 2018-as év első hónapjában a kiérkezési idő 78 százalékos volt, míg ez jelenleg 82 százalékos. Tehát minden rendben van, javul a kiérkezési arány.

Csakhogy a Népszava kiderítette, hogy az arányjavulást nem más okozta, mint a statisztika tudatos félreértelmezése, ugyanis a hagyományosan világszerte elfogadott metodika szerint mért kiérkezési időt az Országos Mentőszolgálat meglehetősen sajátságosan méri.

Mert míg a világ szinte összes országában a kiérkezési időt a bejelentés kezdetétől a helyszínre érkezésig mérik, addig ezt Magyarországon mostantól másképpen, unortodox módon kell csinálni.

Hiszen a Népszava információi szerint a kiérkezési időt az Országos Mentőszolgálat a mentőegység indítása után kezdi el mérni. Azaz nem tesz mást, mint menetidőt mér, vagy átlagsebességet. Magyarul tehát, ha te betelefonálsz a mentőknek, de azok csak arra rá 1 órával ülnek be az autóba és indulnak el, akkor is 15 percen belül lesz a kiérkezés.

Ebből az is következik, hogy bárki, aki életveszélyes állapotba kerül akár szívizom-infarktus, vagy stroke, esetleg közlekedési baleset miatt, ahhoz akkor is 15 percen belül ér ki a mentő, ha már egy órája bejelentették az egészségkárosodás bekövetkeztét, azaz akár egy órája is várják már a mentőt. Ez a helyzet a jövőben a Mentőszolgálat interpretálása szerint a norma 15 percen belüli esetnek számít.

Megfordítva, nem a szolgáltatás színvonalát emeli a Mentőszolgálat, hanem a metodikát változtatja úgy, hogy az a politikának is megfeleljen. A kiérkezési időt pedig nem véletlenül méri a világ – hazánk kivételével – az egészségkárosodás bejelentésétől, hiszen ez az a minőségbiztosítási adat, ami a legegyszerűbben mérhető és az egész szolgáltatás szervezettségét jól jellemzi. Ez a mérőszám ellentétben a hazai gyakorlattal, Nyugat-Európában a nagyvárosok környékén már 8-10 perces átlagot jelent, azaz a bejelentéstől ennyi idő alatt ér ki a mentő a beteghez.

Azt már a 444 írja, hogy a hazai helyzet azonban ennél sokkal, de sokkal szomorúbb, hiszen itthon még az egyes prioritású, súlyos állapotú betegek esetében közel 20 százalékban nem ér ki a mentő 15 percen belül, dacára még a kozmetikázásnak is. És ez csak az egyes prioritású betegekre vonatkozik, a prioritás-besorolást pedig a Mentőszolgálat maga végzi, nem publikusan elérhető módszertan szerint. Így könnyen elképzelhető, hogy az egyes prioritás a statisztika javításának érdekében kettessé, azaz kevésbé sürgőssé válik, ezzel is javítva, az amúgy meg gyalázatos statisztikát.

A portál kijelenti, hogy szégyen ebben az egész helyzetben az az, hogy soha ilyen fejlesztési lehetőség előtt, mint az utóbbi tíz évben, a Mentőszolgálat nem állt. Költségvetése több mint száz százalékkal megnőtt, mégis a hagyományos számítás alapján mért kiérkezési idő statisztikája folyamatosan romlott, olyannyira, hogy Rétvári közlése ellenére az Országos Mentőszolgálat a 2018-as évben már nem is merte közzétenni honlapján az éves beszámolójában ezt az adatot.

A 444 arra is rávilágít, hogy helyzet kialakulásának megértése a megoldást is magában foglalja. Hiszen hosszú évek óta nem volt megfelelően felkészült menedzsmentje az Országos Mentőszolgálatnak, és ezt a lehetőséget éppen egy hónapja maga Kásler miniszter fúrta meg további évekre, amikor a jelenlegi főigazgatót, Csató Gábort kinevezte.

Szintén komoly probléma van a második menedzsment vonallal, hiszen az orvosigazgató Pápai György megengedhette magának azt is, hogy 2018 és 2019 között több mint egy évig úgy lássa el a feladatát – amely szakmai napokat is tartalmaz – hogy a NEAK adatbázisa szerint nem volt rendben a működési engedélye, mert lejárt.

Nem segít a kialakult helyzet orvoslásán az a tény sem, hogy a 2018-as évben Csató szerint az általa vezetett költségvetési szervezet gazdasági vezetője nem tett eleget éves kötelező továbbképzésének belső kontrollok témakörében – derül ki az OMSZ 2018-as beszámolójából- írja a lap.

Majd hozzá teszi, hogy a fentiek alapján nem nehéz megérteni, hogy a menedzsment alkalmatlansága hogyan gyűrűzik végig a szervezeten és okoz az alsóbb szinteken is problémát.Amihez az is vastagon hozzájárul, hogy a Mentőszolgálatnál az utóbbi tíz évben – a Szívcity alkalmazástól és néhány mentőállomás megnyitásától eltekintve – nem volt átfogó fejlesztés, az elhasznált eszközök pótlása ennek nem nevezhető.

A propaganda média nem fog beszámolni arról, hogy a Mentőszolgálat számai csak statisztikai trükközésnek köszönhetően javultak, ezért oszd meg ezt a posztot Facebookon, hogy mindenki lássa ez az Orbáni Magyarország

 

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here