Vajon jól értem, hogy a Swietelsky Vasúttechnika Kft éppen megzsarolt azzal, hogy leállítja a metrófelújítást, ha nem kap most azonnal 18 milliárdot?- tette fel a kérdést Tüttő Kata, Karácsony Gergely, MSZP-s helyettese abban a Facebook-posztban, amiben a 3-as metró felújításáról számol be. Íme az írás változtatások nélkül:

Vajon jól értem, hogy a Swietelsky Vasúttechnika Kft éppen megzsarolt azzal, hogy leállítja a metrófelújítást, ha nem kap most azonnal 18 milliárdot?

Megáll az ész. Hogyan gondolhatja valaki, hogy érdemi alátámasztás nélkül, bemondásra, közpénzből, kifizetünk 18 milliárd forint többletkövetelést egy 47,8 milliárdos szerződésre? Írt az érintett cég nekem egy levelet, amiben gyakorlatilag arról tájékoztatnak, hogy ha nem adjuk oda a 18 milliárd plusz pénzt, akkor ők levonulnak és leáll a metrófelújítás.

Mivel köztudott, hogy a metró felújítása európai uniós és állami támogatásból valósul meg, szorosak az elszámolási határidők, támogatásvesztés kockázata is felmerül, gondolom pillanatnyilag jó ötletnek tűnt valaki számára, hogy megpróbálja bekényszeríteni Budapestet, egy vállalhatatlan követelés elfogadására.

Itt is jelzem, ez nem fog menni.

Nem csak, hogy nem hagyjuk magunkat beszorítani, de mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, ezért az EU Régiók Bizottságának a tagjaként gondoskodni fogok róla, hogy ez a történet eljusson az Európai Bizottsághoz is.

Hónapok óta próbál tárgyalni a BKV vezetése a cég képviselőjével, mert az állomásfelújítási közbeszerzések csúszása miatt, valóban lehet elismert többletköltség, de nem 18 mrd. A mérnökök szerint a cég által benyújtott követelés több mint felét sehogyan sem lehet szakmailag alátámasztani.

A szerződés, ami az M3 alagút felújításáról szól, lejár 2020. július 24-én és ha addig nem sikerül megállapodni az alátámasztható költségekről és a szerződés meghosszabbításáról, akkor az alagútfelújítási munkák leállhatnak.

Ez a magatartás egyébként veszélyezteti a középső szakasz állomásainak felújításáról szóló szerződést is, amit ugyanezen cégcsoporthoz tartozó Swietelsky Építő Kft nyert el, a tavaly novemberben zárult közbeszerzésen.

Hétvégén már a Népszava beszámolt róla, hogy gondok lehetnek az M3 metró felújítása körül és arról, hogy a BKV és a Swietelsky Vasúttechnika Kft ( nem azonos az Swietelsky Építővel) hónapok óta tárgyal egymással eredménytelenül.

Az M3 metró felújítása nem egy szerződés keretében történik, hanem több részre lett bontva a feladat, külön kerülnek felújításra az állomások ( 3 külön szerződésben: északi-középső-déli szakasz) és külön szerződést kötött még 2017-ben a BKV az alagút felújítására, amiben most az elszámolási vita keletkezett.

 

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 

Mond el a véleményed- írj kommentet!

Lemarad a valódi ellenzéki hírekről? Iratkozzon fel a hírküldőnkre, kezdésnek kattintson ide Facebook üzenetküldéshez, majd kövesse az utasításokat (ha vannak). A felugró chat ablakban ha alul megjelenik az "Indítás" gomb megnyomása után írja be, hogy "szia" és küldje el nekünk. (épp, úgy ahogy Facebookon valakire ráír).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here