Az Index után az internetes hírlap legnagyobb független konkurense, a 24.hu került az Orbán-kormány célkeresztjébe – nyilatkozta a hétvégén egy, a lengyel Onet híroldalnak és a Politicónak adott Skype-interjúban Varga Zoltán, annak a Centrál Médiacsoport nevű sajtóholdingnak tulajdonosa, aminek a 24.hu is a része.

Varga felidézte, hogy a kormányzat az általa irányított médiában az utóbbi időben összehangolt támadást indított cége, a Centrál Médiacsoport ellen és személyesen őellene. Arról jelentetnek meg cikkeket, „hogy nem fizetek adót, hogy rossz ember vagyok, hogy rosszul fizetem az alkalmazottaimat. (…)

Megsértik a magánszférámat és minden nap szerepelek a tévében. (…) Szorongatnak, demotiválják az alkalmazottaimat és megpróbálják rávenni őket a felmondásra” – fogalmazott Varga a Politico cikke szerint. Hozzátéve, hogy:

„A független médiatermékek, mint az Index, a hatóságok szemében leküzdendő akadálynak számítanak.” Az üzletemberre az utóbbi időben tényleg feltűnően rászállt a propagandamédia, becsületsértő-lejárató cikkeikben „Trükkös Zotyónak” nevezve őt.

Varga arra figyelmeztetett, hogy miután magyar kormány elindította az ország legnagyobb független online lapjának tönkretételét, most a második legnagyobb kerülhet sorra. Az üzletember szerint az is elképzelhető, hogy az Indexen jelennek még meg kritikus cikkek a kormányról, de a lapot legkésőbb a következő választások idejére már a kormány szája íze szerint fogják szerkeszteni és írni.

(Varga ezt szombaton nyilatkozta, akkor még nem tudva, hogy másnap kiderül, az Indexet irányító Bodolai László új stábot próbál toborozni a felmondott szerkesztőség helyére, miközben a fideszes kormányvonalnak megfelelően gyurcsányista összeesküvésnek igyekszik beállítani a függetlenségét védő szerkesztőség és az általa  leváltott Dull Szabolcs főszerkesztő lépéseit.)

Arra kérdésre, hogy biztosan vége-e az Index függetlenségének, Varga azt válaszolta, hogy 100 százalékig biztos ebben.

A Politico felidézi, hogy a Varga-féle Central Média havonta 7,5 millió olvasót ér el, ebből 5 milliót online az összesen 19 webodalán keresztül. “Ez nagy és ijesztő szám a kormány szemében, ami fejfájást okoz nekik, mert az ő lapjaik sokkal kevesebb olvasót érnek el” – fogalmazott Varga.

A Politico azt is megemlítette, hogy a kormány két éve egy hozzá közelálló alapítványba gyűjtött össze nagyjából 500 sajtóterméket, nyomtatott lapokat, híroldalakat, tévé- és rádiócsatornákat.

„Ezek csak ostoba kormánypropagandát közölnek és sugároznak”  – mondta Varga Zoltán.

Arra a kérdésre, hogy az Index elfoglalása és a 24.hu esetleges elhallgattatása után maradna-e független média Magyarországon, Varga azt felelte, hogy  „Feltétlenül. De sokkal kisebb.”

 

 

Köszönjük, ha megosztod a posztjainkat! Az igazság terjedjen, ne a Habony-propaganda!

HÍRHUGÓ – A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 

Lemarad a valódi ellenzéki hírekről? Iratkozzon fel a hírküldőnkre, kezdésnek kattintson ide Facebook üzenetküldéshez, majd kövesse az utasításokat (ha vannak). A felugró chat ablakban ha alul megjelenik az "Indítás" gomb megnyomása után írja be, hogy "szia" és küldje el nekünk. (épp, úgy ahogy Facebookon valakire ráír).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here