Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Tragikusan alakult a karácsonyi időszak forgalma a bevásárlóközpontokban lévő üzletekben, és a negatív trend az új évben is folytatódik. A visszaesés elsősorban a divatáru-kereskedőket sújtja, de más ágazatok is megszenvedik a helyzetet. Az egyik szakmai szövetség szerint egyre több a boltbezárás és a szektor egy csődhullám küszöbén állhat. Friss hír, hogy egy országosan körülbelül 20 boltot működtető ruházati lánc az összes üzletét bezárta és mindenhonnan kivonult, de kormányzati segítség továbbra sincs- írja a Napi.hu

November-december folyamán 40-60 százalék körüli bevételcsökkenésről számoltak be a divatáru kiskereskedők. Ez hellyel-közzel ugyanakkora zsugorodást jelentett, mint a tavaszi időszakban.

A legkomolyabb veszteséget a legmagasabb bérleti díjú, legnagyobb tömegeket vonzó budapesti bevásárlóközpontok bérlői szenvedték el, náluk a visszaesés 2020 utolsó két hónapjában 50-70 százalék körül volt, 2019 azonos időszakához képest. A hatalmas esés magyarázata, hogy ezeknél a nagy központoknál egyfelől elmaradtak a külföldi vásárlók, másfelől az, hogy korábban az ország minden pontjáról jártak ide vásárolni, de idén sokan nem mentek el a városokig.

A kereskedelemben gyenge hónapnak számító január során a forgalomcsökkenés 25 százalék körül alakult, és úgy fest, februárban is folytatódik a lejtmenet. Megjegyezte, hogy a játék- és, ajándékboltok, a könyvesek, az iparcikk-kereskedők és mások esetén a visszaesés valószínűleg hasonló mértékű lehetett, de átfogó felmérés ezekről a szektorokról még csak nem is készült.

A szakember úgy becsüli, hogy várhatóan most kezdődik a csődhullám. Sorra zárnak be a boltok a plázákban, miközben – a tavaszi időszakkal ellentétben – nincs érvényben felszámolási és végrehajtási moratórium, továbbá nincs bevezetve a bérleti szerződések felmondására vonatkozó moratórium, ami legalább nyugodt körülményeket biztosítana a bérbeadóknak és a bérlőknek arra, hogy tárgyaljanak.

Tavaly három ismert ruházati lánc – a Vagabond, a Promod és a Camaieu – vonult ki a hazai bevásárlóközpontokból. 2021 elején pedig befejezte működését a Cosmos City is, amely országosan mintegy 20 üzletét zárta be.

A hálózat mostanáig Budapesten négy helyszínen, míg vidéken a legtöbb megyeszékhelyen, valamint néhány más városban – így Érden és Nagykanizsán – is működtetett boltokat. A társaság jellemzően nagy alapterületű üzleteket bérelt és főképp alacsony árfekvésben kínált széles választékú ruházati kollekciókat.

A kormány adatai szerint a divatáru-ágazat a harmadik helyen áll a koronavírus-válság miatt elszenvedett forgalomcsökkenést nézve, a turizmus és a vendéglátás után. Ennek ellenére az ágazat egyelőre semmilyen központi segítséget nem kapott.

Ha a kormány és a bevásárlóközpontok a jelenlegi gyakorlatot folytatják, akkor előbb-utóbb mindenki rosszul fog járni. Ha a kedvezmények elmaradnak, akkor kevesebb adóbevételre, kevesebb munkavállalóra, alacsonyabb bérek, továbbá kevesebb üzletre és kisebb bérleti díjbevételre lehet majd számítani


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: