Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:

Első fokú szerdai ítéletlében a Pesti Központi Kerületi Bíróság kimondta, hogy becsületsértés vádjában bűnös Toót-Holló Tamás, a Magyar Nemzet főszerkesztője, és Szikszai Péter, a Mediaworks Hungaryí Zrt. hírigazgatója.

Az erről szóló pert a Párbeszéd parlamenti képviselője, Szabó Tímea indította a kormányközeli lapban közölt tavalyi publicisztika miatt. Ezt a Zummer Fülöp álnevet viselő Szikszai Péter „A Szabó Tímea nevű organizmus tudományos jellemzése” címmel írta, Szabó Tímea pedig a  kommentárjában arra hívja fel a figyelmet, hogy a bíróság szerint az írásnak szinte semmi köze nem volt a képviselői munkámhoz, az öncélú gyalázkodáson túlmenő tartalma alig volt kivehető. A cikk kizárólag arra szolgált, hogy engem egy kiirtandó állati faj szintjére alacsonyítson.

A parlamenti képviselő szerint Toót-Holló Tamás és Szikszai Péter a bíróságon azzal érvelt, hogy szatírának szánták a publicisztikát, amely a „kullancs” és a „baktérium” kifejezéssel aposztrofálta Szabó Tímeát.

Az első fokú szerdai ítélet a büntetőügyben született, Szabó Tímea június 3-án  jogerősen megnyerte a polgári eljárást is. Ebben a Fővárosi Ítélőtábla kimondta, hogy a Magyar Nemzet megsértette Szabó Tímea emberi méltóságát, 1,3 millió forintos sérelemdíj kifizetésére és a publicisztika végleges eltávolítására kötelezte a lapot,
amiért a publicisztikának alig van olyan mondata, amely ne lenne jogsértő, és olyan nyelvi eszköztárhoz nyúlt, amely egy, a világtörténelemben elítélt ideológia eszköztára volt.

Szikszai Péter írása még 2020 április 21-én jelent meg a Magyar Nemzet hasábjain, azután, hogy Szabó Tímea országgyűlési felszólalását  tapsba fojtották a kormánypárti képviselők Kövér László házelnök támogatásával, amikor a koronavírus elleni védőfelszerelésekről szeretett volna kérdést intézni az Orbán-kormányhoz.

Szabó Tímea ekkor először az Origo ellen indított sajtó- és személyiségi jogi pert, mivel hamisan állították be felszólalását úgy, mintha ellenezné a határon túli magyarok ellátását védőfelszereléssel. Ezután jelent meg a jogsértő cikk.

Az rendőrségi nyomozásban derült ki, hogy a Zummer Fülöp álnév Szikszai Pétert, a Hír TV korábbi vezérigazgató-helyettesét fedi. Mostani munkahelye, a Mediaworks Hungary Zrt.a  Magyar Nemzet kiadója, a hatalmas Fidesz-közeli médiaholding, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) zászlóshajója.


Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: