Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:

A jogerős ítélet szerint az Origo internetes lap a 2020. augusztus 8-án „Niedermüller Péter több száz millió forintot játszik át az önkormányzat kasszájából egy parkolási cégnek” című írásával megsértette  a felperes jóhírnévhez fűződő személyiségi jogát.

Az önkormányzat az Origo cikkben azt sérelmezte, hogy  „a VII. kerületnek keletkezett hétszázötvenmillió forint behajtatlan követelése, amely parkolási büntetésekből jött össze”. Továbbá, hogy erről a kintlévőségről azt írták, hogy „a baloldali városvezetés úgy döntött, hogy a kintlévőségeket eladja egy külsős cégnek, akik behajtják a tartozásokat”.

Majd azt is közölték, hogy „az önkormányzat átadta a hétszázötvenmillió forintnyi tartozást Kupperék cégének”. Az írás végén arról értekezett a szerző, hogy „a behajtás pusztán levelezésből áll: levél az adósnak, a NAV-nak, a banknak. Ennél többet senki nem tehet törvényes keretek között, a kártalanítás pedig az adós értékeinek lefoglalásából történik. Ezt az önkormányzat is megtehetné”.

Azután indított pert a kerület, hogy a lap nem közölte a kért helyreigazítást.
A bíróság ítéletének indoklása kimondja, az írás nem tájékoztatott hitelesen, ehelyett téves és hiányos adatokból kiindulva következtetéseket fogalmazott meg az állítás szintjén.

Erzsébetváros Önkormányzata arra is felhívja a figyelmet, hogy a kormánypárti média lapjai a hamis információkat egymásra hivatkozva átveszik és terjesztik. Ennek köszönhető, hogy egy másik portálon is olvasható a kifogásolt tartalmú cikk.

A most meghozott ítélet szerint a lap a perköltség mellett 450 000 forint sérelemdíjat köteles fizetni Erzsébetváros Önkormányzatának.


Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: