Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:

2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte, először a túlóratörvény néven elhíresült törvénymódosítás, majd egyéb ügyek miatt, végül az egész egy általános kormányellenes több felvonásos tüntetés lett. Az eseményekről minden hírmédia beszámolt, többek között a TV2 is, a Fidesz közeli tévé leginkább hazudgálva.

A csatorna viszont a december 17-i tudósításában azt állította valótlanul, hogy a tüntetők „rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett”. Ráadásul a tüntetést szervező aktivistákról szóló riportban az aktivisták meg sem szólaltak, őket randalírozóként mutatták be, akiknek egyedüli céljuk a pusztítás.

A riportban bemutatott aktivisták a TASZ (Társaság A Szabadságjogokért) segítségével perre mentek, ami most zárult le másodfokon – derült ki a TASZ közleményéből.

„Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést” – írja a közlemény.

A bíróság alaposan megindokolta a döntését: „A bíróság indokolása szerint a tüntetés szervezői jogszerűen éltek az Alaptörvény által védett véleménynyilvánítási és gyülekezési jogukkal, és a TV2 megsértette a személyiségi jogaikat, amikor erről valótlanul számolt be.”

Azt is megállapították, hogy a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, és ennek érdekében szándékosan eltorzították a történéseket. Az ítéletben úgy fogalmaztak, hogy „a televíziós csatorna híradója ezen valótlan tényállítással az átlagosan tájékozott és körültekintő átlagnéző véleményalkotását kívánta befolyásolni.”

A bíróság döntése értelmében a TV2-nek 800 ezer forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak. Valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét. Emellett a honlapjukon is közzé kell tenniük legalább egy évig, még akkor is, ha magát a jogsértő tartalmat eltávolítják onnan.

 


Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: