Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:

Szerdán elindult az első éles digitális kompetenciamérés az iskolákban, de információink szerint a tesztelésen tapasztalt hibák után most sem működött a rendszer, országos szintű hibák jelentkeztek.

A Telex olvasója azt írta: a rendszer működésképtelen, a feladatok nem megoldhatóak, a központból is jelezték, hogy országos szintű probléma van.

Egy nyugat-magyarországi iskola igazgatója a Telexnek azt mondta: a teszt első felében nem voltak problémák, a második részénél viszont már folyamatos hibaüzenetek jelentkeztek, a válaszokat nem mentette el a rendszer, visszaugrott korábbi feladatokra.

A matematikai eszköztudást vizsgáló résznél a folyamatos hibaüzenetek, időtúllépések miatt már annyira lelassult a rendszer, hogy a diákok a 30-ból csak 6-7 feladatot tudtak megcsinálni. Az igazgató azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a fennakadások miatt újra kell-e írni a diákoknak a tesztet.

A kompetenciaméréseket 2001 óta végzik, hogy országos szinten összehasonlíthassák az iskolák és a tanulók teljesítményét. A felmérésen a diákok szövegértési képességét, matematikai eszköztudását, idegennyelv-tudását, illetve mostantól a természettudományos kompetenciáit is vizsgálják.

A méréseken leginkább azt nézik meg, hogyan tudják a gyerekek a gyakorlatban is alkalmazni az elsajátított elméleti tudást. A diákok nem kapnak osztályzatot a mérésekre.

Kérdéseikkel megkeresték az Emberi Erőforrások Minisztériumát és az Oktatási Hivatalt. Arra voltak kíváncsiak, hogy valóban országos problémáról van-e szó, és a technikai fennakadások miatt meg kell-e ismételni a tesztet.


Az igazság terjedjen ne a propaganda, ezért megosztom Facebookon:
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: