2010-ben a Fidesz nem sok választási ígértet tett, azóta meg kb nullát, de azt hogy fejleszteni fogja a vasutat, különösképp a mellékvonalakat azt megígérte. Most kiderült, hogy ez az egyetlen ígértük is hatalmas hazugság volt, nem is kellett több, az MSZP rögtön le is csapta a magas labdát.
Az MSZP közleményében emlékeztet, hogy A kormány augusztus 1-től 10 vasúti mellékvonal bezárásáról döntött. Ez óriási csapás a vidéki Magyarország számára, hiszen számos – zömében szegényebb – település lakói számára az egyetlen közlekedési forma szűnik meg most.
Majd azt MSZP nyomatékosítja, hogy mindezt teszi úgy a kormány, hogy 2010-ben az egyik fő választási ígéretük a gazdasági válság és a recesszió következményeként bezárt vasúti mellékvonalak megreformálása, modernizálása és újranyitása volt.
Az egymást követő fideszes kormányzatok azonban nem hajtottak végre jelentős fejlesztést, ezen a téren is megszegték ígéretüket. Alibimenetrendet, rossz állapotú mozdonyokat, napi egy-két járatot üzemeltettek, melyek nyilvánvalóan nem vonzó lehetőségek az utazóközönség számára.
A tárca indoklása szerint a súlyos járműhiány miatt kényszerültek a vonalak bezárására, azonban ezt cáfolja, hogy ezen vonalak állagmegóvása, fenntartása önmagában sokszor többe kerül, mint az adott vonal üzemeltetése. Lehetőség lenne a korábbi cseh mozdonyok megvásárlására is „ócskavas áron”, egyértelmű tehát, hogy csak akarat kérdése lenne a járműhiány pótlása.
Az MSZP elfogadhatatlannak tartja a 10 vidéki vasútvonal bezárását. Arra kérjük a kormányt, hogy vonja vissza a vonalbezárásokkal kapcsolatos döntését! A kormány ne hagyja elsorvadni a magyar vasúthálózatot! Az illetékes szakminisztérium pedig dolgozzon ki átfogó programot a vidéki, vasúti mellékvonalak fejlesztésére- írja az ellenzéki párt