Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Vitézy Dávid, az Orbán kormány egykori közlekedési államtitkára folytatja a kiteregetést, hogy pontosan mi a valóság a MÁV-nál, most  a G7 nevű portálnak sem fogta vissza magát és arról beszélt arról, hogy kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta 2022 decemberében Lázár János átvette miniszterként a terület vezetését 

 

Vitézy szerint rengetegen hagyják ott a közlekedés pályát, a szakemberek távozását az is gyorsítja, hogy a magyar példával ellentétben Európában egyre több és egyre nagyobb vasútfejlesztési projekt van, amik felszívják a kiváló magyar szakembereket.

„A tíz legjobb, vasútfejlesztéssel foglalkozó kollégából kilenc a magyar állam kötelékéből távozott, vagy azért, mert kirúgták, vagy mert nem kívánja a minisztérium kötelékében folytatni.”

 

Vitézy az adásban felelevenítette azt is, hogy a korábban alá tartozó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t és a Budapesti Fejlesztési Központ Zrt.-t is megszüntették, miközben ezek készítették elő az összes agglomerációs vasúti projektet.

Majd Vitézy ismét beszúrt egyet Lázárnak: az elmúlt hetekben hetekben nagy figyelmet kapó, a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal felújítása körül kialakult politikai odaszólogatások ügyében megjegyezte: „Ahol nincsen 32 milliárd, ott tegyék le a lantot – azt hiszem ezt mondta a közlekedési miniszter. Nekem erről csak az jutott eszembe, hogy két hónappal korábban az volt az indoklás tíz regionális vasútvonal bezárására, hogy (…) 700 millió forintot (azaz 0,7 milliárd) lehet megtakarítani.”

 

Vitézy kitért arra is, hogy Magyarországon Európában egyedülálló módon a kormány egyetlen cégtől rendel vasúti személyszállítást, igaz, hozzátette, hogy a Nyugat-Dunántúlon azért ott GYSEV. Ezzel szemben máshol az elővárosi vonatokat régiók, megyék vagy városok szövetségei rendelik meg, nálunk viszont mindent egy központi erő, a minisztérium irányít.

A versenyhelyzet hiánya viszont hátrányos, ahol állami és magánszereplőket tudnak versenyeztetni, ott olcsóbb és magasabb színvonalú a szolgáltatás, állítja Vitézy- vélekedik az egykori államtitkár


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: