Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Donáth Anna igazi politikai innovációval jelentkezett: két pofára elkezdett gyurcsányozni. Hogy ez miért nem jutott még senkinek sem az eszébe? Azon túl, hogy természetesen ez egy lerágott csont, igen komoly stratégiai hiba is.

Mi itt a HírHugonál idén lesz, hogy hatodik éve próbáljuk meg egy sajátos tematika szerint figyelni a közéleti eseményeket. Ami megállapítható, hogy az ellenzéki politikusok egy jelentős hányada egy viritigli szamuráj harcos.

No nem az a fajta szamuráj harcos, aki a filmekben lekaszabolja az ellenfelét, hanem az a fajta inkább, akik kardot ragad és saját magát szúrja hasba, miután az ellenzéki társait is kicsinálta.

Merthogy, ha nem is tudatosan, de ha egy ellenzéki szereplő el kezd gyurcsányozni, az igazából a tömeges öngyilkosság minősített esete. No vannak tudományok és szakmák, melyek paradigmáit nem lenne ártó ismerni, de úri huncutság a tanult dolgokat a gyakorlatban is alkalmazni.

Itt most a momentumos politikusok nyugodtan zárják be a böngészőt, mert olyan faék egyszerű szakmai szabályokat fogok leírni, pl a marketing, a hálózat elméletek, vagy a kommunikáció területéről, amik abban az állapotban, amelyben most Ők vannak súlyosan felboríthatják az egészséges bioritmusukat.

„Légy egyedi!”- kezdi szinte az összes marketing tankönyv ezzel a közhelyig ismert szabállyal. Aminek a komoly tartalma az, hogy keres egy olyan piaci (politikai) rést, ahova be tudsz törni.

Nagyon logikus ez: gyurcsányozásban mindig a Fidesz sokkal, de sokkal hitelesebb lesz, mint az az ellenzéki szereplő, aki a nap végén összefogásra kényszerül a választási rendszer miatt a Gyurcsánnyal.

Így ha Te két pofára gyurcsányozol, nem saját magadnak állítasz elő szavazót, hanem a Fidesznek, mert ha azt hallják tőled is, hogy Gyurcsány itt a legnagyobb probléma, akkor azzal a Fidesz termékét hitelesíted, a sajátodét meg elképesztő mértékben rombolod.

Nézzük a példát, a Fidesz narancs levet árul, és azt mondja hogy az almalé az mérgező. Ha Te Momentum valójában vegyes gyümölcslét árulsz, amiben van almalé is nem mondhatod, hogy igen az almalé az mérgező, mert akkor ugyanúgy nem fogják megvenni a Te termékedet.

Ráadásul volt egy olyan kampány, ahol az ellenzék egész meglepő módon nem gyurcsányozot, így nem is erősítette a Fidesz kommunikációját. Ez a 2019-es önkormányzati választás volt, ahol sikerült legyőzni a Fideszt.

2022-ben meg a jó képességű Márki-Zay meg Momentum meg ezek, az előválasztási kampányban elkezdtek gyurcsányozni, meg is teremtve ezzel a kommunikációs teret a Fidesznek ismét.

Forint milliárdokban mérhető az a kommunikációs érték a Fidesznek, ha egy ellenzéki politikus gyurcsányozik. Mi a franc hitelesíti a mondandójukat, ha nem az, hogy az emberek azt látják, hogy az ellenzék prominensei is ugyanazt mondják?

Szerintem, amit leírtam az nem túl bonyolult. Milyen piszok jó lenne, ha az ellenzék csodás vezetői is képesek lennének ezt végig gondolni, mielőtt kinyitják a szájukat. Mindig csak egy kérdés motoszkál bennem, hogy vajon ezek maguktól ilyen önsorsrontóan hülyék vagy segítenek nekik?

 


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: