Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

„A kötöttpályás közlekedés mindenhol reneszánszát éli Európában, átfogó fejlesztések indultak az elmúlt évtizedben. Magyarországon ezzel szemben az összeomlás szélére sodródott a vasúti közlekedés” – szögezte le Varga László, az MSZP elnökhelyettese sajtótájékoztatóján

Magyarországon az összeomlás szélére sodródott a vasút helyzete, ez a járműállomány tekintetében is kimutatható, hiszen fejlesztések és járműbeszerzések maradtak el.
Az MSZP elnökhelyettese kiemelte, hogy a magyar vasutat meg kell reformálni, hiszen ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma.

Az MSZP szerint a reptérvásárlás helyett a vasúti közlekedést kellene fejleszteni, hiszen sajtóhírek szerint a kormány 1536 milliárd forintért szeretné megvásárolni a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. Nemrégiben pedig 700 milliárd forintért telefonszolgáltatót is vett a kormány, vagyis van pénz, csak nem megfelelően költi azt el a kormány.

Varga László elmondta, hogy az MSZP álláspontja szerint ezen a gyakorlaton változtatni kell, hiszen a kormánynak a közösségi és a kötöttpályás közlekedést kellene fejlesztenie.

„Az egyéni közlekedéssel szemben előnyben kell részesíteni a közösségi közlekedést, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedést” – érvelt az MSZP elnökhelyettese.

Az MSZP korábban is felhívta a figyelmet az összehangolt menetrend és tarifaközösség fontosságára. Az elmúlt időszakban a Budapest-bérlet kérdésének az ügyéről volt hangos a sajtó, azóta pedig Lázár János egy új javaslattal állt elő. Lázár János bejelentésének azonban nem csak nyertesei, hanem vesztesei is vannak.

A közlekedésben és a fővárosi agglomerációban azonban nem csak a tarifaközösséggel van gond. Az immáron állami kezelésben lévő HÉV esetében elavult járművek, valamint leromlott pályaállapotok tapasztalhatók. A közel 60 éves szerelvények közül többet a forgalomból is ki kellett vonni, amely pedig járatritkításhoz vezetett.

„Átfogó fejlesztésre van szükség a közösségi közlekedés tekintetében és átfogó fejlesztés kell a kötöttpályás közlekedés tekintetében is. Ez fontos Magyarország számára. Erre megy Európa, erre kell nekünk is tartani” – összegzett a sajtótájékoztatója végén Varga László.


Segítsd a munkánkat egy Facebook megosztással! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:
 

Mondja el véleményét a hírről, itt a komment szekcióban

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

 
 

Mondja el véleményét a hírről:

 

HÍRHUGÓ - A VALÓDI ELLENZÉKI HANG

Ne maradj le a Hírhugó híreiről! Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Olvassa el ezeket is: